بهره‌گیری از آثار حماسی و انقلابی؛ راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان
کد خبر: 4068894
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
استاندار گیلان بیان کرد:

بهره‌گیری از آثار حماسی و انقلابی؛ راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان

استاندار گیلان با بیان اینکه راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان روی آوردن به آثار حماسی و انقلابی برگرفته از هویت جامعه است، گفت: وجود بزرگان و مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی باعث افتخار همه است و باید برای معرفی آنان و آثارشان وقت و بودجه صرف شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، اسدالله عباسی، عصر روز گذشته، 14 تیرماه در نشست صمیمانه با مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی استان که در استانداری گیلان برگزار شد، با گرامیداشت روز قلم و پاسداشت مقام شایسته اهالی فرهنگ و ادب و هنر ایران اسلامی، بیان کرد: استان گیلان دارای شخصیت‌های تاریخی و برجسته‌ای همچون میرزاکوچک خان جنگلی، پروفسور سمیعی، کیومرث صابری فومنی(گل آقا)، استاد معین، استاد پوررضا و نظیر این بزرگان است که مایه مباهات و افتخار گیلانیان هستند و باید به شایستگی به نسل فعلی و آینده شناسانده شوند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان گیلانی همواره می‌درخشند و باید بیشتر به جامعه معرفی شوند، اظهار کرد: وجود بزرگان و مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی باعث افتخار همه است و باید برای معرفی آنان و آثارشان وقت و بودجه صرف شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های تالار مرکزی رشت و فضاهای فرهنگی و هنری در استان، بیان کرد: راه‌اندازی تالار مرکزی رشت جزو نخستین خواسته‌های من از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد گیلان بود که اجرا شد، زیرا معتقدم فضای فرهنگی، ادبی و هنری باید در اختیار سرمایه‌های این حوزه به خوبی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که دشمن سال‌هاست با هزینه‌ کرد فراوان روی فرهنگ ما کار می‌کند، تصریح کرد: راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان روی آوردن به آثار حماسی و انقلابی است که برگرفته از هویت جامعه باشد.

عباسی با اشاره به اینکه باید در کالبد بی‌جان جامعه روح فرهنگی دمیده شود، افزود: دستاوردهای فرهنگی استان با تشکیل کارگروه تخصصی برجسته شود و اماکن دولتی و مدارس در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا بتوانند در آن فعالیت کنند.

استاندار گیلان توجه ویژه به آثار مفاخر استان با درنظر گرفتن اعتبار و بودجه‌های مناسب را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: چادرشب‌بافی، رشتی‌دوزی، شال‌بافی و سایر هنرها که حاصل زحمات زنان و مردان گیلانی است نشان‌دهنده هنرمندی‌های این استان است که باید به درستی معرفی شوند.

عباسی از مدیران حوزه فرهنگی و ادبی خواست تا از رسانه‌‌ها در معرفی شخصیت‌ها و مفاخر گیلان برای نسل فعلی و آینده کمک بگیرند و تصریح کرد: برای الگوسازی این شخصیت‌ها باید تلاش شود تا فرزندان جامعه ما بتوانند از این الگوها بهره گیرند و آثار مفاخر گیلان به آنان معرفی شود.

در این نشست صمیمانه، که حسین مصطفی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز حضور داشت، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم صفری، رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس دبیرخانه انجمن مفاخر استان گیلان گزارشی از روند فعالیت‌های حوزه مفاخر و فرهیختگان استان ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha