دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4070104
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در فارس برگزار می‌شود

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» نهاد کتابخانه های عمومی کشور ۲۱ تیرماه با تجلیل از بابک طیبی در شیراز برگزار می‌شود.

دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم»، شیراز به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، دومین دوره ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» در استان فارس با تجلیل از بابک طیبی، نویسنده فعال و متعهد در شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه، ۲۱ تیرماه، با حضور غلامرضا کافی، شاعر و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و عبدالرضا قیصری، شاعر و معاون حوزه هنری فارس و جمعی شاعران و علاقه مندان، در  سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری و نیز مجازی با استفاده از لینک https://www.skyroom.online/ch/nahaad/farspl  مهمان این ویژه برنامه باشند.

بابک طیبی متولد  ۱۳۵۲ در شیراز است. وی از اواسط دهه هفتاد به داستان‌نویسی روی می‌آورد. اولین کتاب طیبی با عنوان «پایی از این دست تماشا» در سال ۷۹ چاپ شده و جایزه بهترین رمان جشنواره کتاب دفاع مقدس را از آن خود کرد. از او در حوزه نقد ادبی نیز آثار متعددی به چاپ رسیده است. در سال ۸۵ رمان دیگری با نام «از پله صدای دف می‌آید» از او چاپ شد که دو جایزه از را خود کرد. «چشم‌های خردلی»، «انار پشت پا»، «یک قطره دو چشم»، «برف‌های داغ»، «نه مثل غرب نه مثل جنوب»، «رنج نارنج»، « زنده رود در تکریت» از دیگر کتاب‌های این نویسنده شیرازی است.  وی همچنین داوری جشنواره‌های مختلف ادبی همچون واو، رها، نارنج، یوسف و… را در کارنامه‌اش دارد.

یادآور می‌شود، برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته‌ دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی برگزار می‌شود؛ رویکردی که پیش از این نیز با برگزاری برنامه‌هایی چون «چهل قلم» و «راویان بالندگی» مورد توجه نهاد بوده است.

انتهای پیام
captcha