ضرورت توسعه علمی در عرصه بین‌الملل با توجه به فضای مجازی
کد خبر: 4070718
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی بیان کرد:

ضرورت توسعه علمی در عرصه بین‌الملل با توجه به فضای مجازی

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه گفت: اگر بخواهیم برای توسعه علمی در عرصه بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم، حتماً باید واقعیت فضای مجازی را جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبری، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۲ تیرماه در جمع نمایندگان جامعةالمصطفی در خارج از کشور، به اهمیت آموزش در فضای ICT اشاره کرد و گفت: شناخت فضای تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات از اهمیت زیادی برخوردار است، لذا برای رقابت در عرصه بین‌الملل باید به مفهوم و ماهیت ICT توجه زیادی داشته باشیم.

وی به گستره حضور فناور‌ی‌های جدید در زیست انسانی و هوشمندسازی ابزار‌های ارتباطی پرداخت و ادامه داد: اینترنت اشیا و ترسیم شهر، کشور، منطقه و جهان مبتنی بر هوش مصنوعی، از دیگر رویکرد‌هایی است که در حوزه‌های دانشی و در دانشگاه‌های معتبر دنیا دنبال می‌شود.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی را در تحلیل داده‌ها و سامانه‌های هوشمند تجاری در فعال‌سازی داشبورد مدیریت محور مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: هوش مصنوعی تحلیل داده‌ها، اطلاعات سامانه یکپارچه را داده کاوی معدنی کرده، براساس نیازها، بخشی از اطلاعات را در اختیار مدیران و کارشناسان قرار می‌دهد. حرکت به سمت واقعیت مجازی و بهره‌گیری از فضای سه بُعدی در زیست مجازی، از دیگر نکاتی است که جهان به سمت آن در حال حرکت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری بر اهمیت بهره‌گیری از هوش مصنوعی در کاوش منابع حدیثی، تاریخی و استمدادات و استنباطات فقهی تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در فضای علمی و بین‌المللی حرکت جدی رقم بزنیم، حتماً باید بحث واقعیت فضای مجازی را جدی بگیریم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی به الزامات، ابزار‌ها و تکنولوژی‌های روز جهانی در حوزه‌های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: نمی‌توانیم فعالیت بین‌المللی خود را فارغ از فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت واقعیّت مجازی و بهره‌گیری از فضای سه بعدی در زیست مجازی از رویکرد‌های ارزشمند این نهاد علمی و بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha