نویسنده سوئیسی «حرم امام رضا(ع)» خادم رضوی است
کد خبر: 4072194
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
مدیر نشر شمع‌ومه:

نویسنده سوئیسی «حرم امام رضا(ع)» خادم رضوی است

افشین شحنه‌تبار از انتشار تنها کتاب تخصصی به زبان انگلیسی درباره معماری حرم امام رضا(ع) توسط پروفسور رینگنبرگ؛ خادم سوئیسی حرم رضوی در ایران و انگلستان خبر داد.

انتشار تنها کتاب زبان انگلیسی درباره معماری حرم امام رضا (ع)

افشین شحنه‌تبار، مؤسس و صاحب‌امتیاز انتشارات شمع‌و‌مه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از انتشار تنها کتاب تخصصی به زبان انگلیسی درباره معماری حرم امام رضا(ع) خبر داد و گفت: کتاب «حرم امام رضا(ع) در مشهد» تنها کتابی است که پروفسور پاتریک رینگنبرگ به‌ صورت تخصصی درباره معماری حرم امام رضا(ع) کار کرده و در آن به سبک توسعه حرم در قرن‌های گذشته و نقش سلسله‌های گذشته از سلجوقیان تاکنون در تکمیل این کار پرداخته است.

مدیر انتشارات شمع‌ومه در ادامه با اشاره به اینکه پروفسور رینگنبرگ ایرانشناس و محقق سوئیسی‌الاصل است که سال‌ها در حوزه معماری ایرانی-اسلامی فعالیت کرده و بیش از 20 عنوان کتاب در این حوزه دارد، اضافه کرد: کتاب «حرم امام رضا(ع) در مشهد» کاملا تخصصی و یک کتاب آکادمیک است که تحقیقات آن در حدود 10 سال پیش در سال 2010 توسط پروفسور رینگنبرگ شروع شد.

شحنه‌تبار ضمن اشاره به اینکه نسخه فرانسوی «حرم امام رضا(ع) در مشهد» در سال 2014 به چاپ رسید، عنوان کرد: نسخه انگلیسی آن هم به همین اسم و به تازگی توسط انتشارات شمع‌ومه در انگلستان به چاپ رسیده است. اصلا نسخه فارسی از این کتاب وجود ندارد. کتاب کاملا تالیف و توسط پروفسور ریگنبرگ نوشته شده است.

وی درباره مشخصات ظاهری این کتاب هم گفت: «حرم امام رضا(ع) در مشهد» یک کتاب 520 صفحه‌ای مصور و تمام‌رنگی است که در قطع وزیری و با کاغذ گلاسه چاپ شده است. از دیدگاه مولف، حرم امام رضا(ع) یکی از برجسته‌ترین معماری بناهای مذهبی دنیا است و در این کتاب به‌ صورت کاملا جامع و تخصصی درمورد معماری و تاریخچه این بنا صحبت کرده است.

مدیر انتشارات بین‌المللی شمع‌ومه در ادامه درباره پیشینه آشنایی مولف کتاب «حرم امام رضا(ع) در مشهد» گفت: علت علاقه پروفسور ریگنبرگ به ایران، آشنایی‌اش با شهر مشهد در حدود 20 سال پیش و به‌ صورت کاملا خیلی بوده و اصلا به دلیل همین موضوع است که جذب ایران و ایرانشناسی شده است.

وی ادامه داد: رینگنبرگ آن زمان دانشجوی لیسانس سینما در دانشگاه ژنو سوئیس بوده است، بعد از اینکه با شهر مشهد و معماری حرم امام رضا(ع) آشنا می‌شود، تصمیم می‌گیرد بیشتر در این حوزه تحقیق کند، بنابراین رشته تحصیلی‌اش را تغییر می‌دهد، به دانشگاه سوربن می‌رود و تا مقطع دکتری در آنجا در حوزه ایرانشناسی و فلسفه ادیان شرق تحقیق و کار می‌کند و در مقطع فوق دکتری فارغ‌التحصیل می‌شود.

شحنه‌تبار اضافه کرد: پروفسور رینگنبرگ در حال حاضر استاد دانشگاه پلی‌تکنیک لوزان سوئیس است و تخصصا در دپارتمانی کار می‌کند که در مورد معماری شرقی و معماری ایرانی است.

مدیر انتشارات شمع‌ومه در پایان با اشاره به اینکه پروفسور رینگنبرگ حدود چهار سال برای تهیه کتاب «حرم امام رضا(ع) در مشهد» تحقیق کرده است، گفت: او در جریان تحقیق و برای نگارش این کتاب بارها به مشهد سفر کرده و همین رفت و آمدها باعث می‌شود او مسلمان و شیعه شود و در حال حاضر هم خادم امام رضا (ع) است.

انتهای پیام
captcha