همایش شیرخوارگان حسینی در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4072995
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

همایش شیرخوارگان حسینی در البرز برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این همایش، ۱۴ مردادماه مصادف با نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی، ۱۴ مردادماه مصادف با نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه شاخص البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش طی دو سال گذشته به‌دلیل شیوع گسترده کرونا به شیوه محدود برگزار شد و مردم استان از طریق پخش تلویزیونی با این مراسم همراه بودند که امسال این مراسم معنوی به شیوه عمومی و حضوری برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای برگزاری این همایش انجام شده و تمهیدات ویژه بهداشتی، امنیتی و رفاهی برنامه‌ریزی شده تا شاهد برگزاری باشکوه این همایش در بقاع متبرکه شاخص استان باشیم.

دشتکی با اشاره به اینکه رساندن فریاد مظلومیت شیرخوار کربلا و محکوم‌ کردن کشتار کودکان بی‌گناه مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است، افزود: نقطه عطف حرکت ما در این همایش آیین نذرنامه‌خوانی است. مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند.

وی توضیح داد: نذر در مکتب شیعه به تصریح در آیات قرآن آمده است و مثال آن حضرت مریم(س) است که وقتی حضرت عیسی(ع) را باردار بود خطاب به خداوند متعال فرمودند: «انی نذرت لک ما فی بطنی محررا».

مدیرکل اوقاف البرز در پایان با بیان اینکه بیماری کرونا در جهان و کشور حاکم است ولی روضه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)‌ تعطیلی ندارد، گفت: تلاش داریم با برگزاری این مراسم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاد و خاطره شش ماهه کربلا زنده نگاه داشته شود.

انتهای پیام
captcha