مشهد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد
کد خبر: 4073037
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

مشهد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد و هفت شهر دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند و دو شهر این استان نیز در وضعیت قرمز هستند که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشهد از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل خواهد شد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز دوم مردادماه، در جلسه ستاد کرونای استان، اظهار کرد: متأسفانه همه نمودارهای کرونا در این روزها صعودی شده است ما تأکید داریم همه مسئولان مربوطه و آحاد مردم، هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی حتماً مراعات کنند که شرایط حادتر نشود و مجبور به اعمال برخی از محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم نشویم.

وی ادامه داد: هر چقدر ما در این مرحله بیشتر رعایت کنیم، از شدید شدن همه‌گیری این ویروس بیشتر جلوگیری کرده‌ایم، اما اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، در یکی دو‌ هفته آینده در وضعیت قرمز قرار خواهیم گرفت.

نظری با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم تأکید کرد: ضرورت دارد قبل از شروع ماه محرم برای همه مسئولان هیئات مذهبی جلسات توجیهی برگزار شود و در این جلسات تأکید شود که مسئولیت رعایت بهداشت در هیئت‌ها، مساجد، تکیه‌ها و هرجا که مراسم برگزار می‌شود بر عهده کسانی است که در آن محیط مسئولیت دارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در راستای اقدامات لازم برای جلوگیری از اوج گیری ویروس کرونا، گفت: طرح شهید سلیمانی را بازخوانی و احیای مجدد کنید و در این خصوص یک کار مشترک بین دستگاه‌ها و سپاه امام رضا(ع) در فضای وسیع انجام شود.

انتهای پیام
captcha