انتشار شماره جدید نشریه شیرازه کتاب با عنوان «کتاب در قاب رسانه»
کد خبر: 4073072
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

انتشار شماره جدید نشریه شیرازه کتاب با عنوان «کتاب در قاب رسانه»

شماره جدید نشریه شیرازه کتاب باعنوان «کتاب در قاب رسانه» و با موضوع اهمیت و ضرورت توجه به رسانه در حوزه کتاب منتشر شد.

شماره جدید نشریه شیرازه کتاب منتشر شد

به‌گزارش ایکنا، جدیدترین شماره نشریه «شیرازه کتاب» ویژه اردیبهشت و خرداد 1401 با موضوع سهم کتاب در رسانه‌ها و چگونگی فعالیت رسانه‌ای برای کتاب و با عنوان «کتاب در قاب رسانه» منتشر شد.

شیرازه کتاب در جدیدترین شماره خود در بخش «خانواده نشر»، ضمن مرور اخبار حوزه نشر و کتاب، گزارشی مفصل از اختتامیه دومین جایزه انقلاب اسلامی را ارائه کرده است.

گزارشی از چهارمین نشست طعم کتاب با محوریت کتاب «پشتونستان و خط دیوراند» با حضور حمیدرضا سیدناصری و محمد آسیابانی و  پنجمین نشست طعم کتاب، با حضور حمیدرضا میررکنی، پژوهشگر فلسفه و علوم انسانی و مرضیه حق‌خواه، منتقد، با محوریت کتاب «کهکشان نیستی» که با همکاری خبرگزاری ایبنا برگزار شده، دو گزارش از مجموعه نشست‌های «طعم کتاب» است که در ادامه این بخش برای مخاطبان آماده شده است.

در پرونده ویژه این شماره از مجله «شیرازه کتاب» اهمیت و ضرورت توجه به رسانه در حوزۀ کتاب و نشر نقد و بررسی شده و ضمن بیان مقدمه‌ای با موضوع ورود به دنیای رسانه و تبلیغات، از نویسندگان و ناشران و تمام فعالان این حوزه درخواست کرده، تا از فضای بی‌نهایت رسانه‌ها غافل نشوند و از آن استفاده کنند.

گفت‌وگو با مصطفی وثوق‌کیا، احسان عسکری، رضا حاتمی‌وفا، علی عرب‌زاده، میترا لبافی، کیوان امجدیان و میثم رشیدی مهرآبادی از گفت‌گوهای مفصلی با موضوع کتاب و رسانه است که در ادامه این شماره از نشریه شیرازه کتاب گردآوری و ارائه شده است.

علاوه بر این، شاهد مقالاتی به قلم محمدرضا خراسانی‌زاده، مریم رحیمی‌پور و محمدصادق علیزاده برای مخاطبان این شماره از نشریه کتاب هستیم.

شیرازه کتاب در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری سیزدهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که به قلم فاطمه سلیمانی ازندریانی نوشته شده است، نگاهی هم به کتاب های «دیپورت»، «حکایت زخم‌ها» و «عملیات عطش» کرده و با نویسندگان این آثار به گفت‌وگو نشسته است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به ارتباط بین کتاب و رسانه و روابط بین فعالان حوزه نشر و کتاب با اهالی رسانه کرده‌اند. در این بخش یادداشت‌هایی از محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان معرفت، حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، کتایون رجبی‌راد، مدیر انتشارات نسیما، مهدی قربانی، معاون فرهنگی انتشارات حماسه یاران، الهام عابدینی، خبرنگار، عاطفه جعفری خبرنگار، جواد کلاته‌عربی، مدیر انتشارات ۲۷ بعثت و غلامرضا بیات، مدیر انتشارات سلمان پاک گردآوری شده است.

نشریه شیرازه کتاب، یک ماهنامه اختصاصی کتاب و کتابخوانی است که توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی، به مدیرمسئولی سیدسجاد موسوی و سردبیری مهدی سلیمانی منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای تهیه نسخه فیزیکی نشریه «شیرازه کتاب» می‌توانند از طریق شماره 09053597495 (واتساپ) و برای تهیه نسخه الکترونیک از طریق نرم‌افزار طاقچه و سایت کتابیکا اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha