اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در 650 نقطه فارس
کد خبر: 4073530
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در 650 نقطه فارس

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس از برگزاری این همایش در نخستین جمعه ماه محرم در 650 نقطه استان خبر داد و گفت: به صورت همزمان این همایش در 7500 نقطه کشورمان، 45 کشور از 5 قاره برگزار خواهد شد.

شاهرخ صبوری، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارسشاهرخ صبوری، رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، حضرت علی‌اصغر(ع) را بزرگترین سند کربلا دانست و گفت: امسال بیستمین سال همایش شیرخوارگان حسینی را همزمان با نقاط مختلف دنیا در استان فارس برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: نخستین جمعه ماه محرم در سال جاری همایش شیرخوارگان حسینی در 45 کشور از 5 قاره برگزار خواهد شد که در کشورمان این همایش در 7 هزار و 500 نقطه خواهد بود و در استان فارس نیز این همایش 650 نقطه با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

صبوری با بیان اینکه همایش مذکور به صورت زنده از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پخش خواهد شد، گفت: یک ماه پیش اجلاس سالانه مسئولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از تمام نقاط دنیا در حرم رضوی برگزار شد که در آن خط مش و برنامه‌های مجمع برنامه‌ریزی و تدوین شد و امسال بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعار همایش «فرزندآوری و تبیین؛ تربیت خانواده و سربازان در گهواره» انتخاب شد.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس از آماده‌سازی لباس‌های شیرخوارگان حسینی به همت هیئت فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) خبر داد و گفت: از 4 روز گذشته این کار با حضور بانوان در محل هیئت آغاز شده است و بناست 100 هزار دست لباس را برای شیرخوارگان حسینی استان فارس آماده کنیم.

وی با ذکر این نکته هزینه تأمین این لباس‌ها همگی از محل نذورات مردمی و خیران است، افزود: در هفته آینده همایش مسئولان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی را در استان فارس برگزار خواهیم کرد و لباس‌ها را میان مسئولان برای توزیع میان شیرخوارگان تقسیم خواهیم کرد.

صبوری با بیان اینکه سهمیه شیراز هم به هیئات مذهبی که بنا دارند در مراسم عزاداری حرم شاهچراغ(ع) شرکت کنند، تحویل خواهد شد، گفت: همچنین این لباس‌ها در نخستین جمعه ماه محرم که به نام روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده است در درب‌های ورودی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توزیع خواهد شد.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) فارس تصریح کرد: یکسری برنامه‌ها با عنوان «سربازان در گهواره امام زمان(عج)» در مجمع تدارک دیده‌ایم که در قالب برنامه‌های معنوی پرشور اجرا می‌شود.

وی در پایان از مادران خواست تا کودکان خود را در سامانه شیرخوارگان به شماره 3000800233 ثبت نام کنند و یا در کانال اینستاگرام سربازان در گهواره عکس فرزندان خود را با لباس شیرخوارگان ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha