اختصاص دودرصدی اعتبارات دولتی به حوزه فرهنگ
کد خبر: 4073831
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

اختصاص دودرصدی اعتبارات دولتی به حوزه فرهنگ

بر اساس آیین‌نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه تصویب شد تا دو درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ اختصاص داده شود.

آیین‌نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه تصویب شد

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز چهارشنبه پنجم مرداد در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: طبق آیین‌نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه تصویب شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توانند دو درصد از اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای خودشان را در حوزه فرهنگی مصرف کنند.

وی با بیان اینکه این طرح ابتکار دولت در لایحه بودجه بود، تصریح کرد: موارد مربوط به تصویب آیین‌نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه، کمی زمان برده بود اما امروز در جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

وی در پایان گفت: این اتفاق، گشایش مهمی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و فعالیت‌های قرآنی ایجاد خواهد کرد.

طبق بند ز تبصره ۹ (آموزش، پژوهش و فرهنگ) ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، دستگاه‌های اجرایی مندرج در این قانون و پیوست‌های آن مجازند تا دو درصد (۲%) از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند.

انتهای پیام
captcha