هراتی معاون توسعه نهاد کتابخانه‌ها شد
کد خبر: 4073882
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
با صدور حکمی از سوی رمضانی

هراتی معاون توسعه نهاد کتابخانه‌ها شد

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با صدور حکمی محمدرضا هراتی را به‌عنوان معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی منصوب کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، متن حکم دبیرکل نهاد به این شرح است:

«عده‌ای فرهنگ را مقوله‌ای رها و غیرقابل مدیریت می‌دانند و معتقدند باید فرهنگ عمومی را به حال خود رها کرد و در مقابل عده‌ای دیگری معتقدند باید با سخت‌گیری شدید و کنترل همه مسائل، قالب‌های خاصی را در فرهنگ عمومی ... به جامعه تحمیل کرد اما هر دو این برخوردها افراطی و مضر است و به مقوله فرهنگ باید با نگاه معقول اسلامی نگریست.»

مقام معظّم رهبری (مُدّ ظلّه العالی)

برادر ارجمند جناب آقای محمدرضا هراتی

سلام علیکم

به مدد فضل خداوند دانا و با استعانت از ارواح مطهر ائمه هدی(علیهم‌السلام) و با عنایت به توانمندی‌ها و پیشینه شایسته اجرایی و فرهنگیِ شما و شناخت‌ سزاوارتان از فضای رنگارنگ و متنوع فرهنگ، کتاب و کتابخوانی و آشنایی با سپهر فرهنگی کشور، به سمت «معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانیِ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» منصوب می‌شوید.

فرهنگ، از چشم روشن‌بین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، متن متینِ انقلاب و کانون قدرت‌نماییِ آن است. این ضرورت و حساسیت مسلّم -که برخاسته از ذات ارزشمدارانه و رسالت بنیادین انقلاب اسلامی است- هم مسئولیت شرعی همه هواخواهان اسلام و انقلاب را تذکر می‌دهد و هم حوزه نفوذ فرهنگ و «کار فرهنگی» را از جزئی‌ترین فعالیت‌های فردی تا جدی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی گسترش می‌دهد. ورود به این عرصه شکوهمند، که اینک برای ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قامت یک «واجب فرهنگی» جلوه‌گر شده است، باید ورودی عالمانه، خردمندانه، کارآمد، پیوسته و هماهنگ با برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی و، در یک کلام، حرکتی جهادی باشد. ظرفیت بی‌بدیل و انکارنشدنیِ کتابخانه‌های عمومی در ابلاغ و تبلیغ هنرمندانه و جذاب فرهنگ اسلامی و ایرانی، که از یک سو مروّج داناییِ خلاقانه است و از سوی دیگر دعوت‌گر و خدمت‌رسان به همه گروه‌های اجتماعی است، همه مدیران نهاد را در موقعیت خطیر و دلپذیر خدمت‌گزاری قرار می‌دهد. بر مبنای این حساسیت و در مسیر عمل به وظیفه فرهنگی‌، بر توجه به نکات زیر تأکید می‌کنم و تحقق آن‌ها را امید دارم:

برنامه‌ریزی و طراحی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای رسیدن به اهداف مطلوبِ ادارات‌کل آن معاونت با هدف چابکی و پویایی آن، رصد فرصت‌ها و تهدیدها و تدبیر شیوه مواجهه پیروزمندانه با آن‌ها، تقویت کارِ گروهی و ایجاد بیش از پیشِ حس تعامل میان همکاران، پیشنهاد طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتیِ نوین و معطوف به اجرا، پیگیری توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها مبتنی بر علم روز و گسترش خدمات به‌عنوان یک مرکز فرهنگی اجتماعی، توجه جدی به اعضای کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از ارکان اساسی در کتابخانه و توسعه کتابخوانی، اهتمام اساسی و هدفمند به استفاده از ظرفیت فضای مجازی، همکاری و جلب مشارکت دیگر سازمان‌های مسئول در حوزه مأموریت معاونت، توجه دلسوزانه به مطالبات واقعی کتابخانه‌ها و کتابداران، ارزیابی و نظارت صمیمانه و کارآمد بر فعالیت مدیران معاونت در ستاد و استان و عزم و همت مسئولانه برای کشف و توسعه ظرفیت‌ها و کاربردهای نیازموده کتابخوانی و کتابخانه به انگیزه ترویج هنجارهای دینی و ملی.

همکاری و هماهنگی کامل و همه‌جانبه معاونین و مدیران‌کل ستادی و استانی با جناب‌عالی در انجام موارد ابلاغی مورد انتظار اینجانب است.

از لطف الهی امید می‌برم که بدون از دست دادن فرصت و در سایه تدبیر و تعامل پیوسته و کارساز با دیگر معاونین و مدیران ستادی و استانی، اعتماد به ظرفیت و تجارب سالیانِ نهاد و آن معاونت و به‌کارگیری عالمانه همه امکانات داخلی و بیرونی، در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف سازمانی کامیاب باشید. ولله عاقبة الامور.

مهدی رمضانی»

از جمله سوابق محمدرضا هراتی می‌توان به مدیر انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای)، قائم‌مقام معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های پیشرفته نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون فرهنگی هنری و معاون اجرایی بازرگانی مؤسسه فرهنگی هنری مرکز انقلاب اسلامی، رئیس کمیته تشریفات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیر اجرایی و روابط عمومی چندین همایش بین‌المللی و ملی اشاره کرد. وی که متولد ۱۳۶۴ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است، تهیه‌کنندگی و کارگردانی بیش از ۱۰ مستند و تولیدات تصویری تلویزیونی را در کارنامه دارد.

انتهای پیام
captcha