خدمت به مردم از مهم‌ترین بسترهای کسب رحمت‌ الهی است
کد خبر: 4073937
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

خدمت به مردم از مهم‌ترین بسترهای کسب رحمت‌ الهی است

تولیت آستان قدس رضوی خدمت به مخلوقات خداوند را از مهم‌ترین بسترهای کسب رحمت الهی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رئیس، اعضای هیئت امنا و مدیران کل استان‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، یکی از نقاط برجسته زندگی تمام انبیاء، اولیای الهی و صالحین را رسیدگی به محرومین و نیازمندان دانست و ابراز کرد: خدمت و رفع حاجات مخلوقات خداوند دارای ارزش و اجر والایی در نزد پروردگار تبارک و تعالی است، به میزانی که گره‌گشایی از زندگی مردم یکی از اعمال برجسته در سیره زندگی تمامی پیامبران و ائمه اطهار(ع) بوده و آن حضرات بیشتر به همین معنا شناخته شده هستند.

وی با تأکید بر اینکه هرکس خالصانه در جهت رفع نیاز مخلوقات خداوند تلاش ‌کند، از اجر و پاداش الهی بهره‌مند خواهد بود تصریح کرد: در دین اسلام، خدمت به مخلوقات خداوند سرآغاز قرب الهی بوده و یکی از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن و باتقوا است.

تولیت آستان قدس رضوی کار کمیته امداد امام خمینی(ره) را جزء با ارزش‌ترین اعمال دانست و بیان کرد: یکی از بسترهای کسب رحمت‌ الهی خدمتگزاری به مردم است و بی‌تردید کار دست‌اندرکاران کمیته امداد عمل به سیره حضرات معصومین(ع) و تجلی رزاقیت خداوند است.

وی در ادامه به جلوه‌هایی از خدمت‌رسانی و دستگیری از مردم در سیره ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ اسلام اشاره و تصریح کرد: پس از انجام واجبات هیچ عملی نزد خداوند متعال به ارزشمندی خدمت به نیازمندان نیست. در نگاه اسلام توجه به جنبه‌های انسانی و رسیدگی به نیازمندان از آن‌چنان اهمیتی برخوردار است که با اینکه حضرت علی(ع) دلاوری و شجاعت‌های تأثیرگذاری در تاریخ اسلام داشتند، در خصوص هیچ‌یک آیه قرآن نازل نشد، اما هنگامی که حضرت در نماز انگشتری خود یا سه روز افطارشان را به نیازمندان اهداء کردند، آیه نازل شد و این موضوع نشان از نگاه انسانی و عاطفی اسلام به دستگیری از نیازمندان دارد.

مروی در پایان فرصت دستگیری از نیازمندان را یک نعمت و توفیق الهی برشمرد و گفت: کارکنان کمیته امداد باید قدر این نعمت و فرصتی که خداوند برای رفع حاجات نیازمندان به آن‌ها عنایت کرده است را بدانند و با مغتنم شمردن این فرصت شکرگزار آن باشند.

همچنین در این دیدار سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، به مشترکات کار این نهاد با بنیاد کرامت آستان قدس رضوی اشاره و تصریح کرد: آستان قدس رضوی و کمیته امداد در عرصه‌های مختلف مشترکات فراوانی در گره‌گشایی از کار نیازمندان دارند و همکاری خوبی میان این دو نهاد وجود دارد.

بختیاری کمیته امداد را بال مهربانی نظام مقدس اسلامی خواند و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد که مصمم به احیای مجدد آن است، اعزام دوباره کاروان‌های زیارتی زائرین زیارت اولی با همکاری آستان قدس به مشهد است که به دلیل شرایط کرونایی متوقف شده بود.

انتهای پیام
captcha