آماده‌سازی ۱۷ نقطه از شهر کرمان برای عزاداری تاسوعا و عاشورا
کد خبر: 4074884
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

آماده‌سازی ۱۷ نقطه از شهر کرمان برای عزاداری تاسوعا و عاشورا

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمان با بیان اینکه در شهر کرمان ۱۷ مکان برای مراسم عزاداری در صبح و عصر تاسوعا و عاشورا آماده شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ هیئت در تاسوعا و عاشورا در این مکان‌ها عزاداری خواهند داشت.

ایرج کامیابی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمان

ایرج کامیابی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمان و مسئول تکیه میدان قلعه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به تشریح برنامه‌های هیئت‌های استان در دهه اول محرم پرداخت و گفت: یکی از اقداماتی که هرساله پیش از محرم به منظور برنامه‌ریزی بهتر و هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان و ارائه راهکار برای عزاداری سیدالشهدا(ع) انجام می‌شود، برگزاری دو گردهمایی در استان و شهرستان کرمان است که امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا این گردهمایی‌ها در شهر کرمان و در شهرستان بم برگزار شد.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در شهر کرمان ۱۷ مکان برای مراسم عزاداری در صبح و عصر تاسوعا و عاشورا آماده شده است،، گفت: بیش از ۲۰۰ هیئت در تاسوعا و عاشورا در این مکان‌ها عزاداری خواهند داشت.

کامیابی از حضور هیئت‌های مذهبی از پنجم محرم در گلزار شهدای کرمان خبر داد و گفت: برنامه‌ عزاداری هیئت‌های مذهبی در گلزار شهدا عصرها و شب‌ها برگزار می‌شود و بیشترین برنامه‌ها نیز در روزهای تاسوعا، عاشورا و یازدهم محرم خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد خوب هیئت‌های مذهبی استان در برپایی عزای امام حسین(ع)، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و روضه‌های حسینی، گفت: اگرچه کرونا در چند روز اخیر روند رو به رشدی داشته است اما عملکرد هیئت‌ها با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کم نشده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان و استان کرمان با بیان اینکه برای راه‌اندازی عزاداری هیئت‌های مذهبی در بازار کرمان(صفه عزاخونه و مسجد وکیل) در حال برنامه‌ریزی هستیم، افزود: بحث انتظامات هیئت‌های مذهبی بر عهده خود اعضای هیئت است که علاوه‌بر انتظامات، اقداماتی جهت امربه معروف و نهی از منکر نیز انجام می‌دهند که در تمامی این اقدامات انتظامی، پلیس همواره در کنار هیئات مذهبی بوده است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به ۱۷ مکان شاخصی که برای عزاداری در روز عاشورا و تاسوعا مشخص شده است، گفت: گلزار شهدا، صفه عزاخونه، مسجد وکیل بازار، منزل مرحوم حاج حسین حسنعلی در بازار، منزل سادات خشرو، حسینیه ثارالله، حسینیه مشتاق، تکیه زیارتگاه عباسعلی، مسجد قائم خیابان احمدی، هئیت عاشقان بقیع بلوار قدس، مسجد امام سجاد(ع) بلوار قدس، تکیه حضرت ابولفضل(ع) خیابان مدیریت، تکیه امام زمان(عج) خیابان شهید چمران، تکیه امام سجاد(ع) خیابان سرباز، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) خیابان شهید دستغیب، تکیه حضرت موسی‌بن‌جعفر خیابان مالک اشتر، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) خیابان شهید رجایی از مکان‌هایی است که در روز تاسوعا و عاشورا میزبان برنامه‌های هیئت‌های مذهبی شهر کرمان هستند.

کامیابی با بیان اینکه در طول دهه محرم در تکیه فاطمیه عصرها عزاداری انجام می‌شود، گفت: در شب‌های دهه اول ماه محرم در تکیه میدان قلعه، تکیه گلبازخان، تکیه جان نثاران، تکیه حضرت رقیه(ع) برنامه عزاداری برپا خواهد بود.

وی ضمن تشکر از مسئولان هیئت‌های مذهبی استان به دلیل همکاری با قشر جوان، گفت: جوانان انس و ارادت ویژه‌ای به اباعبدالله‌الحسین(ع) دارند و باید به آن‌ها بها داده شود تا در کنار پیشکسوتان رشد کنند که اتفاقات خوبی در استان در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مانند سال‌های پیش‌از کرونا بتوانیم مراسمی را در شان امام حسین(ع) برگزار کنیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان و استان کرمان با اشاره به فعالیت بیش‌از ۲۰۰ هیئت مذهبی در شهر کرمان که در دو بخش هیئت‌های ثابت و سیار فعالیت می‌کنند، گفت: اقدامات هیئت‌های کرمان در برپایی مراسمات مذهبی قابل تقدیر است. قبل از انقلاب اسلامی در کرمان کمتر از ۲۰ هیئت عزاداری وجود داشت که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی این آمار در شهرستان کرمان(کرمان، ماهان و جوپار) به بیش از ۳۰۰ هئیت مذهبی فعال رسیده است و در کل استان نیز بیش از ۳هزار نفر هیئت وجود دارد که بعد از انقلاب شکل گرفتند.

وی با اشاره فرمان امام راحل در تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اقدامی مهم برای رشد هیئت‌ها مذهبی بود و در ادامه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سبب رشد بسیار خوب هیئت‌های مذهبی شد.

انتهای پیام
captcha