برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۵۰ نقطه خوزستان
کد خبر: 4075569
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۵۰ نقطه خوزستان

در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و برخی از کشورهای جهان در 50 نقطه استان خوزستان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی

فردوس مجدیان، مسئول برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی یک مراسم بین‌المللی است و به جز کشور ما، در 45 کشور دنیا به صورت همزمان اجرا می‌شود. در خوزستان این مراسم در 28 شهرستان و دو بخش مرکزی دزفول و بندر امام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم به دو زبان فارسی و عربی برگزار می‌شود، افزود: با احتساب مراسم مناطق عرب‌زبان، این مراسم در 50 نقطه استان برگزار می‌شود، اما مراسم خانگی عزاداری در این آمار در نظر گرفته نشده است.

مجدیان ادامه داد: در کل کشور حدود 100 کارگاه دوخت لباس توسط بانوان ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی مشغول به کار هستند که از این تعداد حدود 30 کارگاه در استان خوزستان در حال فعالیت‌اند. در حال حاضر حدود 10 هزار لباس به همراه سربند در اهواز تهیه شده که آماده توزیع در مراسم شیرخوارگان حسینی اهواز و شهرستان‌ها هستند.

وی در پایان گفت: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام امین میرعلایی و مداح صادق آهنگران است. این مراسم ساعت 8 جمعه 14 مردادماه در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha