برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 24 بقعه خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4075638
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 24 بقعه خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با هفتم محرم، در ۲۴ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اسمال مراسم محرمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع و مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی نیز به رسم هرساله در شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد، افزود: این مراسم روز جمعه هفتم محرم، ساعت ۱۰ صبح در امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.

رحیمی با اشاره به توزیع بیش از ۲۵۰ لباس و سربند شیرخوار حسینی به صورت رایگان بین شرکت‌کنندگان، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز یک امامزاده یا بقعه متبرکه به عنوان شاخص برگزارکننده این مراسم تعیین شده است.

وی یادآور شد: این مراسم ویژه بانوان برگزار می‌شود و روضه خوانی، سخنرانی، قرائت قرآن، گهواره‌گردانی و نذرنامه خوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش خواهد بود و امیدواریم بانوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این مراسم شرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha