میزبانی ۲۵۰ نقطه البرز از همایش شیرخوارگان حسینی
کد خبر: 4076032
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

میزبانی ۲۵۰ نقطه البرز از همایش شیرخوارگان حسینی

عظیم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی، در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در ۲۵۰ نقطه البرز برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی

به گزارش ایکنا از البرز، عظیم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی، امروز، 14 مردادماه در اولین جمعه ماه محرم‌ همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در 250 نقطه البرز برگزار شد.

این مراسم از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) است. ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشورا، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر(ع) است. در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در بیش از هزار سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند «یا صاحب‌الزمان(عج)»،«یا علی‌اصغر حسین(ع)»،«یا حسین(ع)» و «یا رقیه(س)» نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند.

در همین راستا از جمله برنامه‌های این مراسم «نذر‌نامه‌خوانی» است که توسط مادران شرکت‌کننده قرائت می‌شود و متن نذرنامه به این شرح است: «یا صاحب‌الزمان(عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین(ع)، ‌یا علی اصغر(ع) ادرکنی».

معرفی حضرت علی‌اصغر(ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین(ع) است و هدف حضور مادران همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه است و خوشبختانه این مراسم هرساله در سراسر جهان بازتاب‌های گسترده‌ای دارد.

انتهای پیام
captcha