حضرت رباب(س) الگوی صبر برای بانوان است
کد خبر: 4076045
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

حضرت رباب(س) الگوی صبر برای بانوان است

کارشناس امور دینی و مذهبی گفت: یکی از مشخصه‌های حضرت رباب(س)، صبر بسیار زیاد ایشان بود، به طوری‌ که ویژگی‌های اخلاقی حضرت برای بانوان مسلمان یک الگو است.

حضرت رباب (س)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام رسول برگی، کارشناس امور دینی و مذهبی، صبح امروز، ۱۴ مردادماه، در همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان با اشاره به اهداف شکل‌گیری این گردهمایی، بیان کرد: هر ساله بانوان به همراه کودکان و نوزادان شیرخواره خود به این گردهمایی ملحق می‌شوند تا راه فرزندان خود را به راه حضرت علی اصغر(ع) گره بزنند و سعادت فرزندان‌شان را به واسطه طفل شش ماهه صحرای کربلا تضمین کنند.

وی با اشاره به رسالت مادران در تربیت نسل عاشورایی و دوستدار امام حسین(ع)، اظهار کرد: وظیفه مادران است که با حضور در اجتماعات ماه محرم از جمله گردهمایی شیرخوارگان حسینی به فرزندان خود مسیر حق و حقیقت را بیاموزند و به کودکان خود بگویند که رسیدن به عزت و سعادت جز با محبت اهل‌بیت(ع) و امام حسین (ع) نیست.

برگی با اشاره به نامه امام حسین(ع) به قبیله بنی هاشم، تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) در این نامه می‌فرمایند که به همه خاندان بنی‌هاشم بگویید که تا قیام قیامت هر کس که به طرف من بیاید و با من بیعت کند و همراه من شهید شود به سعادت حقیقی خواهد رسید اما اگر مرا تنها بگذارند و مسیر خود را از مسیر من جدا کنند این قوم عزت و پیروزی را تا روز قیامت نخواهد دید.

وی افزود: اگر قرار باشد یک نفر در این عالم به خوشبختی و سعادت برسد باید با سیدالشهدا(ع) هم مسیر شود و راه سعادت بشریت در توسل به امام حسین(ع) است.

این کارشناس دینی با اشاره به یکی از روایات نقل شده از واقعه محرم، بیان کرد: هر روز برای ما عاشورا و همه جا کربلا و هر ماه محرم است و امام حسین(ع) هر روز بر امور ما واقف است و شیعیان و محبان خود را صدا می‌زند و ماه محرم فرصتی است که ما نیز به صدای شاه کربلا لبیک بگوییم.

وی با اشاره به بیانات امام حسین(ع) در روایات متعدد، بیان کرد: امام حسین(ع) فرمودند: مردن با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و این جمله اهمیت بسیار بالای عزت نفس و ایستادگی در مقابل ظلم و سخن ناحق را نشان می‌دهد.

برگی با اشاره به نشانه بارز ملت مسلمان و نمونه این ویژگی در شهید سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار سلیمانی گفت ما ملت امام حسینیم و این جمله به این معنا است که ملت امام حسین نباید در سختی‌ها و مشکلات خسته شود و همواره باید در مقابل استکبار و دشمنان ایستادگی کند و دین اسلام به ما آموخت که حتی اگر تشنه و گرسنه ماندید باید در مقابل دشمن ایستادگی کنید.

انتهای پیام
captcha