پیش‌بینی حضور 800 دانشجو از خراسان رضوی در طرح حامیم
کد خبر: 4076440
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴

پیش‌بینی حضور 800 دانشجو از خراسان رضوی در طرح حامیم

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود 800 دانشجو از خراسان رضوی در طرح حامیم  شرکت کنند.

رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی، امروز  15 مردادماه در نشست خبری دوره توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی با عنوان حامیم یاران خراسانی که در محل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) بیان کرد: جنگ حقیقی و تاریخی در عالم وجود دارد که سه عصر اعم از عصر نبوت و امامت و ولایت فقیه این جنگ را به خود دیده است.

وی افزود: جنگ بین جنود عقل و جهل لذا فلسفه وجودی جبهه باطل و ضامن بقای آن جهالت انسان است. انقلاب اسلامی اتفاقی را رقم زد که انباشت دانش 1400 ساله انسان را به سمت عقل و رشد رساند که امام این مبحث را تئوریزه کرد.

نوروزی اظهار کرد: تفاوتی بین دانش و تفکر وجود دارد، اما اینکه از این دانش کجا استفاده شود به تفکر و قوه عاقله بر می‌گردد و ادعای انقلاب اسلامی این است که ما آمده ایم با این مبنا و فلسفه انسان‌سازی کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی اظهار کرد: بیانیه گام دوم یک معجزه است و یکی از اعجازهای آن واژه نظام انقلابی مبتنی بر نظم و بر اساس اصول تحول است و تمام اتفاقی که قرار است بیفتد بر این اساس است.

وی بیان کرد: ارزش‌های غرب مبنای فطری ندارد و درگیری ما بر سر این ارزش‌هاست، اما ارزش‌های انقلاب، فطری، ماندگار، جذاب، حقیقی و حرکت‌دهنده و رشد‌دهنده است، لذا رسالت دانشگاه این است که باید تربیت چمران‌ها را انجام دهد و فلسفه دوره‌های آموزشی ما باید این باشد.

نوروزی با اشاره با تاکید بر احیای جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها اضافه کرد: جریان جنبش دانشجویی مشهد پیشتاز بوده و از طرفی 10 درصد دانشجویان کشور در استان خراسان رضوی هستند. ما در 22 شهرستان استان دانشجو داریم که در این طرح حضور خواهند یافت.

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی گفت: در این دوره 11 روزه 66 جلسه یعنی در هر روز 6 جلسه با مباحث معرفتی، اخلاقی، مهارتی، بصیرتی، تاریخی و مسابقات و فوق برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص تعداد دانشجویان شرکت کننده در این طرح بیان کرد: تعداد 800 دانشجو پیش‌بینی شده که در فرآیند گزینش آمار قطعی مشخص خواهد شد.سه کتاب، مبانی کار در این طرح است و موضوعاتی در بحث جریان‌شناسی سیاسی، مناظرات دانشجویی، حوزه‌های غرب‌شناسی، دشمن‌شناسی با محوریت یهود و ... برای این جلسات پیش‌بینی شده است.

نوروزی افزود: همچنین حوزه‌های جهاد تبیین اعم از مهارتی و اصولی در طول این طرح برای دانشجویان شرکت‌کننده در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه به مطالبات امامین انقلاب از فرآیند جنبش دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی اشاره خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی گفت: معرفی عرصه‌های مختلف جنگ ترکیبی، نگرش اسلام و غرب به زنان، تحلیل سیاسی روز کشور و ... در این طرح برای فراگیری گنجانده شده است.

انتهای پیام
captcha