وقتی داعشی، عاشقی پیشه می‌کند
کد خبر: 4077288
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

وقتی داعشی، عاشقی پیشه می‌کند

رمان «داعشی و عاشقی» از جمله هشت کتاب سیزدهمین پویش مطالعاتی به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) است که این پویش همزمان با ایام ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.

کتاب داعشی عاشقیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، رمان «داعشی و عاشقی»  که توسط مجید ملامحمدی برای مخاطب نوجوان به رشته تحریر درآمده است، آبان سال قبل و هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی، در فرهنگسرای گلستان تهران رونمایی شد و در حال حاضر و در کمتر از یک سال، سومین چاپ خود را نیز توسط «به نشر» تجربه کرده است. مجید ملامحمدی نویسنده این رمان متولد ۱۳۴۷، شاعر و نویسنده‌ کودک و نوجوان در حوزه موضوعات دینی و تاریخی است که بیش‌ از ۲۰۰ اثر چاپ شده در نشریات و نیز 10 رمان در کارنامه دارد.

داعشی و عاشقی، اثری متفاوت در میان  هفت کتاب دیگر پویش «از حسین(ع) بخوانیم» است که در قالب رمان، گوشه‌ای از جذبه و عشق‌ورزی به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) توسط آدم‌هایی با دین و آیین متفاوت را روایت می‌کند.

ماجرای یوسف و زینا

این رمان ماجرای دو جوان داعشی است؛ دختری عرب به اسم زینا و دیگری پسری اروپایی به اسم جوزف که برای انجام عملیاتی انتحاری به مسیر پیاده‌روی اربعین آورده می‌شوند. تجربه حضور در چنین موقعیتی و مواجهه با آدم‌هایی که آرمان و عقایدی متفاوت از آرمان‌های آن دو دارند، داستان را خواندنی‌تر کرده است. آنچه آن دو در این مسیر و آدم‌های آن می‌بینند با آنچه که داعش به آنها منتقل کرده که مملو از آموزه‌های التقاطی و خشن است، تفاوت بسیار دارد و همین تفاوت‌ها، سیر جذابی را در مسیر اتفاقات داستان ایجاد می‌کند.

پاسخ به سؤالات نوجوانان درباره داعش

نویسنده این رمان، خود درباره هدفش از نگارش «داعشی و عاشقی» اینطور گفته است: «همیشه با نوجوان‌هایی روبه‌رو می‌شدم که برایشان سؤال بود داعشی‌ها چه کسانی هستند و چطور این ‌همه جنایت در کشورهای عراق و سوریه مرتکب می‌شوند. احساس کردم بچه‌ها دوست دارند اطلاعاتی راجع به این گروه داشته باشند. پیش از این هم مطالعاتی راجع به داعشی‌ها داشتم که مجموع این عوامل من را ترغیب کرد تا ذهنیت من به طرف نوشتن این رمان کشیده شود و سرانجام آن را نوشتم.»

«داعشی و عاشقی» اگرچه برای مخاطب نوجوان نگاشته شده است، اما به طور قطع خوانندگان بزرگسال هم می‌توانند با موقعیت‌های این داستان ارتباط برقرار کنند، به گونه‌ای که از مهربانی های «ابوحسین» (از شخصیت‌های رمان) لذت ببرند و از خشونت و خوی حیوانی «خالد» (از شخصیت‌های رمان) عصبانی شوند. به هر روی این رمان که در بستر پیاده‌روی اربعین روایت می‌شود، پر است از موقعیت‌های جذاب و دوست‌داشتنی که با رنگ و بوی عشق و ارادت به امام حسین(ع) روایت می‌شود.  

چگونه در پویش «از حسین(ع) بخوانیم» شرکت کنیم؟

علاقه‌مندان برای شرکت در پویش «از حسین(ع) بخوانیم» تا پایان ماه صفر فرصت دارند با مراجعه به تمامی فروشگاه‌های کتاب به‌نشـر در مشهد و سراسر کشور، سایت فروش به‌نش‍ر به آدرس  www.behnashr.com یا ارسال درخواست کتاب در پیام رسان‌های واتساپ، ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ آثار این پویش مطالعاتی را تهیه و کد قرعه کشی انحصاری کتاب را به شماره 30003209 پیامک کنند تا در لیست قرعه‌کشی شرکت‌کنندگان پویش مطالعاتی « از حسین(ع) بخوانیم» قرار بگیرند. این پویش، جوایزی شامل کمک هزینه سفر به کربلای معلی به ارزش ۵میلیون تومان و ۵ کمک یک میلیون تومانی هزینه سفر به مشهد مقدس را در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha