مسجد جامع توکیو؛ بزرگترین عبادتگاه مسلمانان ژاپن به سبک معماری عثمانی
کد خبر: 4077409
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

مسجد جامع توکیو؛ بزرگترین عبادتگاه مسلمانان ژاپن به سبک معماری عثمانی

بزرگترین مسجد ژاپن با قدمت بیش از 90 سال در توکیو پایتخت این کشور واقع است و معماری زیبای آن به سبک عثمانی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اطلس آبسکورا، توکیو کامی یا مسجد جامع توکیو دارای سبک معماری عثمانی است. نام این مسجد کامی (جامع) است.

بزرگترین مسجد ژاپن در مجاورت شعبه‌ای از موسسه «یونس امره» ترکیه قرار دارد. علاوه بر این، در اطراف این مسجد مغازه‌هایی است که غذاهای حلال ارائه می‌کنند.

با این حال، این مسجد اصالتا ترکی نیست و بیش از یک دهه پس از سقوط امپراتوری عثمانی تأسیس شده است. این مکان در ابتدا، در سال 1938 به عنوان یک مدرسه اسلامی برای پناهندگان باشقیر و تاتار که پس از انقلاب اکتبر روسیه با تابعیت ترکیه از این کشور به ژاپن گریخته بودند، ساخته شد.

در سال 1986 این مدرسه و مسجد چوبی قدیمی که بعدها مسجد یویوگی نامیده شد، به دلیل آسیب شدید تخریب شد. پس از آن این زمین به دولت ترکیه اهدا شد که بودجه بازسازی مسجد را تأمین کرد و در سال 2000 کار بازسازی را به پایان رساند. بنای جدید مسجد جامع توکیو، توسط «حلمی سنلاپ» معمار ترکیه‌ای طراحی شده و یکی از زیباترین مساجد شرق آسیا به شمار می‌آید.

در داخل این مسجد، یک لوستر بزرگ و پنجره‌های رنگی به چشم می خورد. این مسجد گنجایش 2000 نمازگزار را دارد.

تعداد مسلمانانی که در ژاپن زندگی می‌کنند، در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و از 110 هزار نفر در سال 2010 به 230 هزار نفر در پایان سال 2019 رسیده که از این تعداد، 50 هزار نفر آنها نوکیش ژاپنی هستند.

در حال حاضر بیش از 110 مسجد در ژاپن وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به توکیو کامی، مسجد اوکاچیماچی، مسجد اوتسوکا، مسجد ناگویا و مسجد دارالکرام اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha