مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت
کد خبر: 4077765
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشهد در شرایط زرد کرونایی قرار گرفت، گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرهای با وضعیت قرمز خراسان رضوی به چهار شهر کاهش یافت.

مشهد زرد شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد پهلوان کاشی، با بیان اینکه مشهد در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته است، اظهار کرد: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرهای با وضعیت قرمز خراسان رضوی به چهار شهر کاهش یافت.

وی بیان کرد: بر این اساس در حال حاضر شهرهای باخرز، بجستان، کوهسرخ و گناباد در وضعیت قرمز و شهرهای بردسکن، تربت حیدریه، جغتای، خلیل‌آباد، داورزن، درگز، سبزوار، فیروزه، قوچان و کاشمر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

پهلوان کاشی بیان کرد: همچنین شهرهای تایباد، تربت‌جام، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، کلات، مشهد، مه‌ولات و نیشابور در شرایط زرد و سایر شهرهای خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که ۱۰۹ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۸ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۳۴ نفر از این تعداد در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

پهلوان کاشی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه خراسان رضوی را ۱۰۰ نفر و سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از این تعداد ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: اکثر کسانی که در این بخش‌ها بستری هستند نسبت به تکمیل یا دریافت واکسن کم‌توجهی داشته‌اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمام سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی به بیماران همچنان در آمادگی کامل است، تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته حدود ۸۰۰ بیمار سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

وی از عموم مردم خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی نسبت به تکمیل و یا دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha