تربیت 140 حافظ کل قرآن در بیت الحفاظ نرجس (س)
کد خبر: 4077949
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

تربیت 140 حافظ کل قرآن در بیت الحفاظ نرجس (س)

معاون موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) گفت: موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س)  طی مدت پنج سال فعالیت خود در مشهد موفق به تربیت 140 حافظ کل و 360 حافظ جزء قرآن شده است.

قرآن کریمزینب ابراهیمی، معاون موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) از سال 86  فعالیت خود را در شهرستان سبزوار آغاز کرد و در حال حاضر حدود پنج سال است که در مشهد نیز در رشته‌های مختلف قرآنی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در اوایل، طرح‌ها به صورت روزانه بود که در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر برگزار می‌شد که در این مدت با برگزاری دوره‌های ویژه تربیت مربی اساتید زیادی تربیت کردیم که در شعبات محله خود مشغول فعالیت شدند.

ابراهیمی گفت: طی مدت پنج سال فعالیت در مشهد 500 قرآن‌آموز وارد طرح شده که از این تعداد 140 نفر موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و 360 نفر نیز توانسته‌اند چند جزء از قرآن کریم را حفظ کنند.

معاون موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس (س) در خصوص طرح های دیگر این موسسه افزود: طرح ملی حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی برای دومین‌بار در حال اجرا است.

ابراهیمی اضافه کرد: ثبت نام دومین دوره طرح ملی حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی که یک طرح ملی است و از سراسر کشور در این طرح حضور دارند  از 15 فروردین ماه آغاز و تا 15 خرداد ماه ادامه یافت و شرکت‌کنندگان این دوره پس از طی مراحل مصاحبه و آزمون مربوطه وارد مرحله مقدماتی می‌شوند.

وی گفت: در دوره مقدماتی کلاس‌های حفظ، قرائت تحقیق، روخوانی، روانخوانی ، احکام و اخلاق برگزار می‌شود که این دوره از 15 تیرماه شروع شده و در این طرح شرکت‌کنندگان پس از یک دوره یکساله حافظ قرآن خواهند شد.

ابراهیمی اظهار کرد: این دوره ویژه بانوان از سنین 14 تا 34 ساله برنامه‌ریزی شده که دارای مزایایی از جمله اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم در صورت قبولی در آزمون مربوطه است.

معاون موسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس (س) ادامه داد: اعطای بورسیه تحصیلی قرآنی پس از قبولی در دوره طرح حفظ رحله، استفاده از اسکان شبانه‌روزی در مشهد و اعتکاف سالانه قرآنی در جوار بارگاه منور رضوی از جمله مزایای این طرح است.

وی تصریح کرد: برگزاری دو هفته آخر دوره در مجاورت اعتاب مقدسه عراق ویژه برگزیدگان طرح یکساله شبانه‌روزی، بهره‌گیری از اساتید نخبه قرآنی حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و اخلاق اسلامی برگزاری برنامه‌ها و اردوهای فرهنگی، تفریحی و انگیزشی در استان و خارج از استان و حضور در مراسم مذهبی و برگزاری کلاس‌های منتخب در حرم مطهر رضوی نیز برای این دوره در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: در این دوره که از 15 تیرماه آغاز شده از سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند که با توجه به امکانات در نظر گرفته شده و امکان اسکان شرایط برای حضور در کلاس‌های طرح افرادی که خارج از مشهد و استان ثبت نام کرده‌اند فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha