کلید خوردن جشنواره فیلم مشهد از ۱۴۰۲
کد خبر: 4078236
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

کلید خوردن جشنواره فیلم مشهد از ۱۴۰۲

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس دغدغه‌مندی شورای ششم نسبت به حوزه فرهنگ و هنر، از نخستین ماه‌های فعالیت شورای ششم، برگزاری جشنواره فیلم مشهد را دنبال کردیم و امیدواریم مقدمات اجرایی شدن این رویداد در سال آینده مهیا شود.

کلید خوردن جشنواره فیلم مشهد از 1402به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی ناصحی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه فضای فرهنگی و هنری مشهدالرضا(ع)، دارای پتانسیل‎های فراوان و فوق‌العاده در حوزه‌هایی چون سینما، تئاتر و تلویزیون است، اظهار کرد: شهرمان خاستگاه هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف بوده که این امر نشان از غنای هنری این خطه دارد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بروز و ظهور استعدادهای هنری، به‌ویژه عرصه سینما و تلویزیون گفت: عدم توجه به این حوزه طی سال‌های اخیر و غفلت مسئولان ذی‌ربط سبب شده شاهد مهاجرت بسیاری از این چهره‌های سرشناس و ارزشمند باشیم.

ناصحی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به حوزه «هنر» دارد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، هر اندیشه‌‎ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست؛ لذا بهترین راه برای انتقال مفاهیم بلند دینی و رضوی، بهره‌گیری از «هنر» است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) شهری با سابقه در حوزه تمدن، فرهنگ و هنر است، گفت: با توجه به سبقه تاریخی، فرهنگی، هنری و ... مشهد مقدس همراه با مختصری حمایت عالمانه در این حوزه از سوی مسئولان، می‌تواند به سرعت جایگاه رفیع مشهد مقدس در عرصه تولید و توزیع محصولات هنری را بازگرداند.

وی بیان کرد: بر اساس همین دغدغه‌مندی، از نخستین ماه‌های فعالیت شورای ششم، موضوع برگزاری «جشنواره فیلم مشهد» را دنبال کردیم و جلسات مختلفی نیز تاکنون در این خصوص برگزار شده است.

ناصحی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم مشهد طی روزهای آتی خبر داد و گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم سال آینده اولین دوره این جشنواره را برگزار کنیم و با ارتقای سطح کیفی این جشنواره، بتوانیم رویدادی در تراز «جشنواره فیلم فجر» را شکل دهیم.

وی گفت: جشنواره فیلم مشهد فرصت بسیار مغتنمی برای روایتگری وقایع تاریخی با محوریت مشهدالرضا(ع)، توجه به سیره رضوی، پرداختن به تاریخ انقلاب در مشهد، بازخوانی حوادثی چون قیام خونین مسجد گوهرشاد و... باشد.

انتهای پیام
captcha