برپایی نمایشگاه عکس «مرثیه حسینی» در مشهد
کد خبر: 4078810
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

برپایی نمایشگاه عکس «مرثیه حسینی» در مشهد

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از افتتاح نمایشگاه عکس «مرثیه حسینی»، همزمان با ماه محرم و صفر در مشهد خبر داد.

برپایی نمایشگاه عکس «مرثیه حسینی» در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: نمایشگاه عکس مرثیه حسینی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و با مشارکت اداره هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با آثار عکاسان منتخب ایران آغاز شد.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: در این نمایشگاه، تعداد ۴۰ اثر با موضوع سنت‌های آیینی و مراسم عزاداری سراسر کشور نمایش داده شده است و از ۲۵ مرداد ماه آغاز و تا سه شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: آثاری از عکاسان منتخب ایران از جمله مرحوم احمد خادم الحسینی، احسان آقایی، احمد تاجی، جاوید تفضلی، رضا رادپور، سعید ربیع زاده، مهدی وقتری شورچه، مجید یعقوبی، سید مصطفی یوسفی و.... در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

اسماعیل زاده در خصوص ساعات بازدید از نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه، صبح‌ها از ۹ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در نگارخانه اشراق واقع در بولوار هاشمیه برگزار می‌شود.

در ادامه حسین باغ‌گلی، معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص برگزاری ویژه برنامه‌های محرمی در مناطق سیزده‌گانه مشهد،  افزود: مناطق مختلف شهرداری مشهد اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در سطح مناطق خود داشتند که از جمله این اقدامات می‌توان به اجرای معابر فرهنگی در میادین و معابر منطقه یک به همت مساجد و تشکل‌ها و نصب و اکران ۵۰ سازه داربستی در معابر اصلی این منطقه اشاره کرد.

وی ادامه داد: به همت شهرداری منطقه سه نیز حمایت از برنامه‌های ۱۹۸ تشکل و برپایی و ارائه مجوز به ۲۵ ایستگاه صلواتی صورت گرفت. همچنین اجرای نخستین سوگواره نمایشی خورشید نینوا که در محل گود کشتی شهید بابانظر به مدت سه روز با حمایت شهرداری منطقه چهار برگزار شده است.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص اقدامات شهرداری منطقه پنج خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری منطقه پنج، اقداماتی از جمله فضاآرایی سطح معابر منطقه به مناسبت ایام محرم، مراسم تعزیه‌خوانی با همکاری هیئت رقیه بنت الحسین (ع)، برگزاری جشنواره نقاشی کودک و محرم ویژه کودکان هفت تا ۱۳ سال، برگزاری مراسم عزاداری، مذهبی و فرهنگی با همکاری و مجموعه‌های مردمی و تجلیل از اعضای گروه سرود و همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار کرد.

باغ‌گلی تصریح کرد: در شهرداری منطقه ۶ نیز از ۱۵۰ تشکل فرهنگی و مذهبی حمایت و در جهت ترویج شعاعر حسینی‌ سازه‌هایی در بولوار حر، مصلی و بزرگراه بسیج نصب شد. همچنین در این منطقه، سوگواره نینوا در محل بوستان اردیبهشت به مدت ۹ روز برگزار و منطقه با ۱۰ هزار متر ریسه، ۴۰۰ عدد پرچ آیلندی، ۱۲۰ عدد پرچم مشکی اهتزاز و ۱۵ پرده عرضی فضا آرایی شد.

وی در خصوص اقدامات شهرداری منطقه هفت و هشت افزود: در منطقه هفت مراسم شیرخوارگان حسینی و خیمه‌سوزان برگزار شد و در منطقه هشت سوگواره نمایشی خورشید نینوا به مدت ۱۱ شب در گرادیان بوستان کوهسنگی برگزار شد. همچنین برنامه روزشمار وقایع محرم در پایانه مسافربری امام رضا(ع)، خیابان سراب و مدرس اجرا شده است.

معاون شهردار ضمن اعلام برگزاری ویژه برنامه کوچه محرم در منطقه ۹ اضافه کرد: در این منطقه هر شب مراسم زیارت عاشورا و سخنرانی در جوار شهدای مدافع حرم و این منطقه با نصب ۲۷ داربست به متراژ2700 متر، ۷۵۰ آویز ستونی، ۴۰۰ بیرق و 14 هزار متر ریسه فضاسازی شد.

باغ‌گلی در خصوص اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ و ۱۱ نیز گفت: در منطقه ۱۰ مراسم عزاداری در جوار منزل شهدا برگزار شد و همچنین نشستی با حضور ائمه جماعات و پیرغلامان حسینی با شهردار منطقه صورت گرفت. در منطقه ۱۱ نیز ۳۰۰ پرده آویز، ۳۰۰ بیرق، ۱۴ هزار متر ریسه، بیش از ۳۰ متر پرده و ۴۰ عدد بنر نصب شد.

وی در خصوص اقدامات منطقه ثامن بیان کرد: باتوجه به نزدیکی به بارگاه منور رضوی در این منطقه اقداماتی از جمله برپایی نماز ظهر و عصر در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و جمع آوری کلیه ریسه‌ها و پرچم‌های مشکی سطح منطقه انجام شد.

انتهای پیام
captcha