وضعیت مناسبی در دستگاه قضایی کردستان حاکم است
کد خبر: 4078896
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

وضعیت مناسبی در دستگاه قضایی کردستان حاکم است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خوشبختانه وضعیت بسیار مناسبی در دستگاه قضایی استان حاکم است.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 26 مردادماه در دیدار با دکتر کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خیر مقدم به مهمانان اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت بسیار مناسبی در دستگاه قضایی استان حاکم و عملکردشان مطلوب است.

وی افزود: در دوره تحول قضایی، با مدیریت جهادی مسئولان قوه قضائیه و تلاش شبانه‌روزی و دلسوزانه نیروهای دادگستری پرونده‌های زیادی در سطح کشور و دادگستری استان رسیدگی و سروسامان پیدا کرده و به نتیجه رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ارائه گزارش معاون قوه قضائیه در زمینه آمار و تعداد ایرانیان خارج از کشور و زندانیان ایرانی در بندهای خارج کشور و در این رابطه اقدامات مثبت انجام شده است، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود کارهای صورت گرفته به صورت بولتن یا ویژه‌نامه منتشر و اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به ایکه بنده اخبار مربوط به کردستان و شهروندان استان را دنبال می‌کنم، افزود: تعداد کردستانی‌هایی که درگیر مشکلات و مسائل حقوق بین‌المللی هستند و موضوع حقوقی آن‌ها در چه زمینه‌ای صورت گرفته است، برای بنده مهم است چراکه خانواده‌های این عزیزان برای پیگیری دغدغه‌هایشان به این دفتر مراجعه کرده و خواستار کمک هستند.

وی اظهار کرد: تعداد زیادی از فرزندان استان در آن طرف مرز، گرفتار توطئه‌ها و اقدامات شوم گروهک‌های ضد نظام هستند و اکثر اینها ابراز ندامت کرده و دوست دارند به وطن بازگشته و در دامن خانواده زندگی آرامی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی خواستار مشخص شدن و تعیین تکلیف ۴هزار ایرانی گرفتار در زندان‌های خارج کشور شد و تأکید کرد: امیدوارم حوزه امور بین‌المللی حقوق بشر وضعیت زندانیان ایرانی در زندان‌های خارج از کشور را از لحاظ قومیت و استان مشخص کند تا مورد مساعدت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha