افزایش اسلام‌هراسی در آلمان
کد خبر: 4078980
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
دیده‌بان الازهر اعلام کرد؛

افزایش اسلام‌هراسی در آلمان

دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی با اشاره به افزایش اسلام هراسی در آلمان، از شدت گرفتن حملات احزاب راست افراطی به مسلمانان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دیده‌بان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی با انتشار گزارشی ضمن اشاره به افزایش اسلام هراسی در آلمان اعلام کرد: نفرت پراکنی در قبال اقلیت‌های مذهبی و مهاجران امری ریشه‌دار در اروپاست و در سال‌های اخیر در بیشتر کشورهای اروپایی افزایش یافته است. بنا بر این گزارش کمیته اروپایی مبارزه با نژادپرستی و نفرت پراکنی در پارلمان اروپا نیز به این موضوع اذعان شده است.

دیده‌بان الازهر در ادامه افزود: در کشورهای آلمانی‌زبان از جمله آلمان، اتریش و سوئیس؛ صفحات شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توئیتر مهم‌ترین بستر انتشار اظهارات نفرت‌آمیز علیه مهاجران و به ویژه مسلمانان است.

این اظهارات اغلب از احزاب راست افراطی سرچشمه می‌گیرد. ازآنجایی‌ که مسلمانان عموماً مهاجر هستند و آداب و سنن متفاوتی با جامعه آلمان دارند، سخنان نفرت‌انگیز علیه خارجی‌ها و پناهندگان، بیشتر متوجه مسلمانان است. احزاب راست افراطی در آلمان ضمن مطرح کردن ادعای وطن‌پرستی خواهان مبارزه با اسلامی سازی غرب شده‌اند.

بنا بر این گزارش تنها در سال 2020، 1026 مورد خشونت علیه مسلمانان در آلمان گزارش شده است که راست افراطی عامل 945 مورد از آن‌ها بوده است و در سال 2021 اگرچه آمار رسمی حملات علیه مسلمانان کاهش یافته به 732 مورد رسیده و از این میان احزاب راست افراطی عامل 588 مورد از آن‌ها بوده‌اند.

کارشناسان معتقدند که تعداد واقعی حملات بسیار بیشتر و نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری یافته با این حال این حملات به صورت رسمی ثبت نشده است.

 برخی از مسلمانان از اسلام‌هراسی نهادینه شده در نهادهای قضایی آلمان و همچنین پلیس این کشور سخن گفته‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha