آستان قدس رضوی؛ آماده میزبانی از زائران اربعین
کد خبر: 4078985
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

آستان قدس رضوی؛ آماده میزبانی از زائران اربعین

آستان قدس رضوی که سال‌هاست پای ثابت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بوده و با استقرار خادمان خود در نقاط مرزی کشور، راه این زیارت را هموار کرده است، امسال هم با محوریت بنیاد کرامت رضوی در ۱۰ نقطه مرزی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

زائران اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، چهلم شهدای کربلا و سید و سالار شهیدان، همه محبان حضرتش را گردهم جمع می‌کند تا اربعین دلتنگی‌های خود را در جوار بارگاه نورانی او باشند و امسال بار دیگر همه دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند تا اربعینی متفاوت از همیشه را در تاریخ به یادگار بگذارند. آستان قدس رضوی هم از دیرباز پای ثابت خدمت‌رسانی به زائران اربعین سیدالشهدا(ع) بوده و با استقرار خادمان خود در نقاط مرزی کشور، راه زائران پیاده این مسیر پر از عشق را هموار کرده است.

امسال هم آستان قدس با محوریت بنیاد کرامت رضوی، در 10 نقطه مرزی، از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین منطقه، حضور خواهد داشت و خادمان این آستان، خدمت‌رسان زائران اربعین حسینی خواهند بود.

پذیرایی از زائران خارجی عبوری از ایران در چهار موکب آستان قدس

خادمان حضرت رضا(ع) در مرزهای میرجاوه و ریمدان میزبان زائران پاکستانی اربعین حسینی خواهند بودند و گروهی دیگر از آنها نیز در مرز دوغارون خراسان رضوی، از زائران افغانستانی که از ایران به سمت عراق حرکت می‌کنند استقبال و پذیرایی می‌کنند. خدمت به زائران خارجی در مسیر ایران به عراق، محدود به شرق کشور نیست و میزبانی از زائران کشورهای آسیای میانه در مرز آستارا واقع در استان گیلان و خدمت به زائران جمهوری آذربایجان در مرز بیله‌سوار استان اردبیل هم بر عهده بنیاد کرامت رضوی و خادمان و خادمیاران آستان حضرت رضا(ع) خواهد بود.

5 موکب در غرب کشور برای بدرقه زائران ورودی به عراق

علاوه بر آن، بنیاد کرامت رضوی در پنج نقطه مرزی در غرب کشور هم موکب‌های خود را برپا خواهد کرد تا عموم زائران ایرانی و خارجی را در ورود به خاک عراق بدرقه کند و به هنگام بازگشت نیز میزبان آنها باشد. مرز تمرچین در آذربایجان غربی، مرز خسروی در کرمانشاه، مرز مهران در ایلام و مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، به عنوان موکب‌های آستان قدس رضوی برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.

محمدحسین استادآقا، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی که برای بازدید از روند اجرای اقدامات ستاد اربعین این مجموعه راهی مرز مهران شده بود نیزاظهار کرد: امسال در پایانه‌های مرزی برنامه‌های متعددی برای زائران اربعین حسینی خواهیم داشت تا روند زیارت برای این عزیزان تسهیل شود.

استادآقا افزود: بنیاد کرامت رضوی علاوه بر تدارک امکانات پذیرایی مرسوم از زائران در مواکب حسینی، توزیع یک میلیون پرس غذا بین زائران اربعین را نیز مد نظر دارد و این اقدامات با مشارکت فعالانه دبیران و خادمیاران کانون خدمت رضوی در کشور صورت می‌گیرد.

وی به بازدید خود از مرز مهران و هماهنگی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی به زائران در این نقطه مرزی هم اشاره کرد و گفت: پیرو جلسات مشترک با فرماندار و امام‌جمعه محترم شهر مهران، استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام و هم‌چنین نشست‌های مشترک با ستاد اربعین بنیاد کرامت و کارگروه‌های اجرایی فعالیت‌های اربعین استان ایلام، مقرر شده است زیرساخت‌های لازم برای توزیع یک میلیون آب معدنی و تامین محل استراحت موقت برای زائران پیاده فراهم شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به این نکته هم اشاره کرد که عمده خدمت‌رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران، با مشارکت مستقیم و فعال موکب‌های خادمیاری، به‌ویژه دبیران و خادمیاران کانون خدمت رضوی در استان ایلام ارائه خواهد شد و به نوعی خود مردم، میزبان زائران هستند و آستان قدس رضوی نیز مسئولیت تسهیل و هماهنگی را عهده‌دار است و در تأمین هزینه‌های آن نیز مشارکت دارد.

انتهای پیام
captcha