حفظ وجاهت به عنوان فرزند شاهد و ایثارگر بودن ظرفیت می‌خواهد
کد خبر: 4079103
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
زلفی‌گل:

حفظ وجاهت به عنوان فرزند شاهد و ایثارگر بودن ظرفیت می‌خواهد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خداوند به شما لطف کرده و شما در خانواده‌ای متولد شده‌اید و لذا باید از خدا بخواهید ظرفیت این نعمت را هم به شما بدهد تا بتوانید وجاهت این خانواده را حفظ کنید.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، شامگاه ۲۷ مردادماه، در اولین دوره طرح ملی ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: حشر و نشر با شما فرزندان شهدا و ایثارگر که بوی ایثار و شهادت می‌دهید، لیاقت می‌خواهد و این توفیق نصیب مدیران امور ایثارگران در دانشگاه شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: خیلی از افراد عادی تصور می‌کنند شما همه امکانات را دارید، چون شما چشم و چراغ نظام هستید، چرا که پدران شما از کیان و ناموس این مرزوبوم دفاع کردند، نظام این را وظیفه خود می‌داند. هر چند این حمایت‌ها معنوی است، لذا برخی فکر می‌کنند، همه حمایت‌های مادی از شما می‌شود و نگاه دیگری به شما دارند که این برای شما سخت است.

وی بیان کرد: من این سعادت را دارم که با جانبازان بسیاری دوست هستم، نگاه و رفتار این عزیزان نزدیک شهادت بوی شهادت می‌دهد، همانطور که شهید سلیمانی فرمود که شهدا در زمان شهادت بوی شهید می‌دهند.

زلفی‌گل ابراز کرد: شرایط برخی از جانبازان به خصوص جانبازان شیمیایی خاص است، البته سعادت زندگی با این افراد جای خود را دارد، اما سختی خود را نیز دارد، برخی مردم تصور می‌کنند، علت کاستی‌های جامعه شما خانواده شهدا و ایثارگران هستید، لذا صبر و حوصله شما در این شرایط و با برخورد محبت‌آمیز شما در قبال این رفتار، کار کوچکی نیست و خروجی طرح ضیافت ایثار باعث می‌شود حلم و صبر شما افزون شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از شما عزیزان می‌خواهم تلاش کنید و از خداوند بزرگ بخواهید انسان‌های بزرگی شوید و این مملکت را نجات دهید، از خدا چیز کم نخواهید، خداوند علم مطلق، ثروت مطلق و قدرت مطلق است و هرچه آرزوی انسان بزرگ‌تر باشد تلاش او نیز بیشتر است.

وی عنوان کرد: همه می‌گویند با یک گل بهار نمی‌شود، اما من می‌گویم با یک گل هم بهار می‌شود. امام خمینی(ره) یک نظام شاهنشاهی را نابود و نظام اسلامی را پایه‌گذاری کرد. این رهبری شایسته امام راحل بود که باعث این کار بزرگ شد.

زلفی‌گل اظهار کرد: با یک فرد توانمند دنیا آباد می‌شود، به عنوان مثال حذف ویروس کرونا از جامعه بشریت کار بزرگی است که اگر کسی پیدا شود و داروی این بیماری را کشف کند، یک دنیا گلستان می‌شود.

وی تصریح کرد: خواسته‌های خود را از امام رضا(ع) بخواهید. بدون شک امام برای شما دعا خواهد کرد و دعا کنید و از خدا بخواهید که نه تنها در ایران بلکه در دنیا اثرگذار باشید. اراده انسان بسیار قوی است و می‌تواند هر تغییر را انجام دهد و شما در سنی هستید که می‌توانید با اراده قوی پیش بروید.

وی افزود: علامه جعفری فرمود هرگاه از خدا نعمتی خواستیم، ظرفیت داشتن آن نعمت را به من اعطا کن. اگر از خدا درخواست نعمتی کردید ظرفیت آن را نیز بخواهید، در غیر این صورت ممکن است آن نعمت بلای جان شود. چه بسا عالم و دانشمندی که علمش را در راه غیر انسانی صرف می‌کند.

زلفی‌گل عنوان کرد: خداوند به شما لطف کرده و شما در خانواده‌ای متولد شده‌اید که اهل گذشت و ایثار هستند و جان خود را برای دفاع از دیگران فدا کرده‌اند، لذا باید از خدا بخواهید ظرفیت این نعمت را هم به شما بدهد تا وجاهت این خانواده را بتوانید حفظ کنید. با مطالعه تاریخ عاشورا می‌بینیم که شمر جانباز بود اما عاقبت به خیر نشد. بسیاری از افراد هستند که موقعیت‌های استثنایی دارند، اما عاقبت به خیر نمی‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت برکت در زندگی بسیار ابراز کرد: مقوله برکت در زندگی بسیار مهم است اینکه فرد عمر با برکت داشته باشد و از زمان و امکانات خود بهترین بهره را ببرد. شما از دید ما معلمان افراد شایسته‌ای هستید که می‌توانید آینده این کشور را رقم بزنید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: خدا یک عمر به انسان می‌دهد که با یک چشم بر هم زدن تمام خواهد شد، اما انسان عاقل و عالم در دنیا هزاران سال عمر می‌کند، شما می‌توانید با مطالعه از تجربیات نویسنده کتاب استفاده کنید و تمام دانشی را که یک عمر بدست آورد را به آسانی کسب کنید و با مطالعه کتاب‌های بیشتر عمر بیشتری تجربه کرد.

وی با اشاره به تفاوت بین علم و عقل گفت: عقل یعنی، پیشگویی، پیش‌بینی و پیشگیری اما علم، هنر حل بحران است، لذا علم و عقل در کنار یکدیگر دانایی است، لذا باید در دانشگاه به گونه‌ای عمل کنیم که دانا شویم، یعنی علم را در کنار عقل به کار بریم. عقل و علم دوگانه‌هایی هستند که در کنار هم انسان را به رشد می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha