برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات قرآن البرز
کد خبر: 4080201
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در مؤسسات قرآن البرز

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز گفت: در دهه دوم و سوم محرم یکی از برنامه‌های اجرایی از سوی مؤسسات قرآنی استان برگزاری برنامه‌های عزاداری و مراسم قرائت زیارت عاشوراست.

زیارت عاشورا

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برنامه‌های محرم در دهه دوم و سوم، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی از سوی مؤسسات قرآنی استان برگزاری برنامه‌های عزاداری و مراسم قرائت زیارت عاشوراست.

وی افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب سخنرانی با موضوع جهاد تبیین، قرائت قرآن و زیارت عاشورا در مؤسسات و خانه‌های قرآن در استان است که در دهه دوم و سوم ماه محرم و صفر تا اربعین حسینی اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مراسم قرائت زیارت عاشورا در بیشتر مؤسسات و خانه‌های قرآن از روز عاشورا آغاز و تا اربعین حسینی به شیوه مستمر برگزار می‌شود، تصریح کرد: از برنامه‌های اصلی مراکز قرآنی از ایام محرم تا اربعین برگزار محافل انس با قرآن به یاد سرور و سالار شهیدان است.

وی در ادامه از اجرای پویش دعای عهد با عنوان عهد اربعینی در این استان خبر داد و افزود: در این پویش از روز عاشورا تا روز اربعین سیدالشهدا(ع) به مدت ۴۰ روز دعای عهد در جمع خانواده‌ها قرائت می‌شود و شرکت‌کنندگان از اجر معنوی این دعای پرفیض بهره‌مند می‌شوند.

پورمختار گفت: موسسات قرآنی متولی اجرای این پویش بوده و شرکت‌کنندگان اصلی این پویش هم قرآ‌ن‌آموزان و خانواده‌های آنان هستند.

انتهای پیام
captcha