متعالی‌ترین درجه دولت‌ها نتیجه تلاش ملت‌هاست
کد خبر: 4080560
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

متعالی‌ترین درجه دولت‌ها نتیجه تلاش ملت‌هاست

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تحول‌گرایی رویکرد اساسی دولت سیزدهم است، گفت: دولت کریمه یا متعالی‌ترین نوع دولت‌ها نتیجه تلاش دسته جمعی یک ملت است.

شورای اداری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، دوم شهریورماه در شورای اداری خراسان‌جنوبی با اشاره به ویژگی‌های دولت کریمه، اظهار کرد: ویژگی‌های کریم بودن در بعد فردی و اجتماعی است؛ این فرد کسی است که دارای دو شرط تخصص و امانت، یعنی قوی و امین باشد.

وی با بیان اینکه دولتی ارزشمند است که اعضای آن دولت قوی و امین باشند، افزود: زمانی می‌توانیم به دولت ارزشمند دست پیدا کنیم که مردم در شکل‌گیری آن دولت نقش داشته باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افرادی رأی بدهند که آن دولت کریمه را به‌وجود بیاورند، تصریح کرد: اعضای دولت هم باید کریم باشند و مسئولیت را امانت الهی بدانند تا بتوانیم به این نوع دولت دست یابیم.

قناعت با بیان اینکه دولت باید عدالت‌محور باشد، اظهار کرد: مسئولان دولت باید همانند یک پدر مهربان دلسوز باشند؛ همچنبن فسادگریزی و حفیظ علیم بودن اعضای کابینه دولت از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع دولت است که اعضای دولت باید همواره خود را با این معیارها بسنجند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات دولت سیزدهم ریل‌گذاری جدید است که مردم ثمره آن را خواهند دید، ادامه داد: عزم دولت برای تحقق شعار سال جدی است و ۳۱ سفر استانی تاکنون انجام شده است که رکوردی جدید و بی‌سابقه است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه علی‌رغم گفته بدخواهان، سفرهای استانی دستاوردهای فراوانی دارد که یکی از خروجی‌های آن شناسایی ۲۷۰ مسئله و محور اساسی در کشور با رصد میدانی است، تصریح کرد: بازگشت دولت به مردم یکی از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت است.

قناعت با بیان اینکه در دور دوم سفرهای استانی علاوه بر پیگیری مصوبات سفر اول، گام‌های اساسی در حوزه‌های مختلف برداشته خواهد شد، بیان کرد: پیش‌نیاز تحول و حرکت در مسیر پیشرفت افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی است؛ بنابراین برگزاری سفرهای استانی دولت به تقویت این حوزه کمک می‌کند.

وی حضور در میدان و حل مشکلات مردم را وجه تمایز دولت سیزدهم با سایر دولت‌ها دانست و افزود: یکی از اقدامات شاخص، تدوین سند تحول دولت مردمی بوده و به‌عنوان نقشه راه تحول کشور در دستور کار قرار داده است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سند تحول به ۳۷ موضوع اصلی کشور و ۱۳۴ چالش اساسی و راهکارهای عملیاتی توجه شده است و دولت با این اقدام بهانه‌ای برای قضاوت و ارزیابی به دست دیگران داده در حالی که هیچ دولتی حاضر به این کار نیست زیرا این سند قابل ارزیابی و قضاوت است.

قناعت با بیان اینکه با اشاره به اینکه تحول‌گرایی رویکرد اساسی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: کار جهادی و انقلابی از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم بوده و ریل‌گذاری دولت سیزدهم در راستای تحقق دولت کریمه بوده و لازمه آن سعی و تلاش همگانی آحاد ملت است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان که بیش از ۱۰ سال معطل مانده و از مطالبات فرهنگیان بود در یک سالگی دولت در حال عملیاتی شدن است و شاهد این تحول عظیم هستیم، یادآور شد: حذف امضاهای طلایی، توجه به صادرات نفتی و غیرنفتی، اجرای طرح نهضت ملی مسکن،  تقویت رابطه با همسایگان و پذیرش ایران در پیمان‌های منطقه‌ای از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در یک سال اخیر است.

انتهای پیام
captcha