بناهای تاریخی؛ گنجینه‌ای برای معرفی هویت مردم کردستان
کد خبر: 4080703
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

بناهای تاریخی؛ گنجینه‌ای برای معرفی هویت مردم کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر حفظ و حراست از آثار و بناهای تاریخی گفت: آثار و بناهای تاریخی گنجینه‌ای ارزشمند برای معرفی هویت و فرهنگ مردم کردستان هستند.

بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، موزه‌ها و اماکن تاریخی شهرستان سنندج

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، دوم شهریور‌ماه در اولین روز از هفته دولت، در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، موزه‌ها و اماکن تاریخی شهرستان سنندج اظهار کرد: وجود اماکن تاریخی ارزشمند و صنایع‌دستی فاخر از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و امتیازات کردستان هستند.

وی با ابراز رضایت از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی استان، این تلاش‌ها را قابل تقدیر خواند و افزود: آثار و اماکن تاریخی، میراثی ماندگار از گذشتگان است که باید زمینه حفظ و نگهداری از آن‌ها در شرایط مناسب فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه کردستان دارای جوانان و هنرمندانی به ‎نام، مبتکر و خلاق در حوزه صنایع‌دستی است، بیان کرد: با حمایت از هنرمندان و توسعه فعالیت‌ها در این بخش می‌توان به دستاوردهای خوبی در حوزه تولید و اشتغال دست یافت.

وی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سفر پر خیر و برکتشان به کردستان این استان را استانی فرهنگی نامیدند، یادآور شد: باید کردستان فرهنگی با همه ظرفیت‌هایش در سطح ملی و جهانی به مردم معرفی شود.

ظرفیت‌های تاریخی کردستان؛ زمینه‌ساز جذب گردشگر

یعقوب گویلیان، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار کرد: کردستان با وجود پتانسیل‌های منحصر‌به‌فرد تاریخی، فرهنگی و گردشگری، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی و یکی از مقاصد سفرهای آن‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه احیای بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزو اولویت‌های کاری این اداره‌کل است، افزود: با تشویق کردن بخش خصوصی و واگذاری بناهای تاریخی به این بخش و تعریف کاربری‌های مناسب گردشگری و فرهنگی به‌دنبال رونق بیش از پیش این صنعت در استان هستیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم درحوزه صنایع‌دستی استان خبر داد و افزود: مجتمع صنایع‌دستی شهرستان سنندج به ‌منظور حمایت بیشتر از کارآفرینان و فعالان این حوزه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با تعامل سازنده دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، بیش از پیش شاهد رشد و تحول صنعت گردشگری و تولید و رونق صنایع‌دستی در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha