کاهش شهرهای با وضعیت قرمز در خراسان رضوی
کد خبر: 4081055
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

کاهش شهرهای با وضعیت قرمز در خراسان رضوی

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید- 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان خراسان رضوی به سه شهر کاهش یافته است.

جمعیتی از مردمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، محمد پهلوان کاشی، رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید- 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بر این اساس در حال حاضر شهرهای بردسکن، خلیل آباد و کاشمر در وضعیت قرمز، شهرهای بجستان، تربت حیدریه، خوشاب، داورزن، سبزوار، کلات، کوهسرخ و گناباد در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی گفت: همچنین شهرهای تایباد، تربت جام، جغتای، چناران، خواف، درگز، رشتخوار، زاوه، سرخس، صالح آباد، فریمان، فیروزه، قوچان، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت زرد و شهر بینالود در شرایط آبی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از عموم گروه‌های هدف می‌خواهیم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن مستمر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 261 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که  188 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 96 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد 78 نفر  در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند. تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان 75 نفر و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد نیز 60 بیمار است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته بیش از 450 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha