پیگیری اشیای گم‌شده در حرم رضوی از طریق شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 4081297
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

پیگیری اشیای گم‌شده در حرم رضوی از طریق شبکه‌های اجتماعی

آستان قدس رضوی در خدمتی جدید، امکانی را ایجاد کرده است تا زائرانی که اشیای خود را در حرم مطهر گم‌ کرده‌اند، بتوانند از طریق ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی با خادمان این حوزه مرتبط شوند و بدون مراجعه حضوری، لوازم خود را از طریق پست دریافت کنند.

پیگیری اشیای گم‌شده در حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، همواره اشیا و وسایل متعددی از زائران در صحن‌ها، رواق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه‌های حرم مطهر رضوی به جا می‌ماند، اما پس از پیدا شدن توسط خادمان یا سایر زائران، به دفتر مرکزی اشیای پیداشده حرم مطهر در ضلع شمال شرقی صحن غدیر تحویل و در آنجا طبقه‌بندی و نگهداری می‌شود.

این اشیای پیدا شده اگر متعلق به مجاوران مشهدی باشد به صورت حضوری به آنها تحویل می‌شود، اما وسایل زائرانی که امکان مراجعه حضوری نداشته‌اند، پس از مشخص شدن صاحبان آن، به صورت رایگان به نشانی محل سکونتشان در سراسر کشور پست می‌شود.  

در گذشته، زائرانی که از سایر شهرها و استان‌ها به حرم مطهر مشرف می‌شدند، برای اطلاع از اشیای پیدا شده خود باید از طریق ایمیل، مشخصات و تصویر اشیای گمشده‌ همچون انگشتر، گردنبند و عینک را برای کارشناسان بخش اشیای پیدا شده ارسال می‌کردند که این شیوه پیگیری، برای برخی از زائران دشوار بود. در همین راستا با هدف تسهیل انجام این کار، بستر جدیدی فراهم شد تا زائران بتوانند بدون نیاز به ایمیل و صرفا با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی، درخواست خود را پیگیری کنند.

در طرح جدید، برای تسهیل خدمات‌رسانی اداره امانات و اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی، کافی است زائران مشخصات و تصویر اشیای گمشده خود را به شماره 09905099020 در پیام‌رسان‌های «بله»، «ایتا» و «سروش» ارسال کنند تا توسط کارشناسان این اداره بررسی شده و به آن پاسخ داده شود.

شایان ذکر است علاوه بر امکان پیگیری درخواست از طریق شبکه‌های اجتماعی، شماره تماس 32002840-051 نیز همانند گذشته برای ارتباط با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده در حرم مطهر رضوی، در اختیار زائران خواهد بود.

انتهای پیام
captcha