آزادی ۶۰ زندانی؛ رهاورد اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در کرمان
کد خبر: 4081765
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

آزادی ۶۰ زندانی؛ رهاورد اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با اجرای پویش مردمی«به عشق حسین(ع) می‌بخشم» تاکنون ضمن تحقق صلح و سازش در دو پرونده قتل عمد، ۶۰ زندانی نیز از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: با اجرای پویش مردمی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» تاکنون ضمن تحقق صلح و سازش در دو پرونده قتل عمد، ۶۰ زندانی نیز از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی در تشریح این خبر گفت: در کنار برنامه‌های معنوی عزاداری ماه محرم امسال به ابتکار قوه قضاییه و دادگستری استان‌ها، پویش مردمی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در ماه محرم راه اندازی و اجرایی شد و در ماه صفر نیز ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: در ماه محرم امسال همچنین در راستای اجرای پویش مردمی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» ضمن جلب رضایت در دو پرونده قتل، پنج هزار و ۶۹۶ مورد سازش در دعاوی حقوقی و کیفری و ایجاد سازش در ۲۲۲ پرونده مددجویان زندان‌ها نیز حاصل شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان گفت: در ماه محرم امسال و با اجرای پویش مردمی «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» دو فقره نزاع‌های دسته جمعی و طایفه‌ای نیز منتهی به صلح و سازش شده و پرونده‌های قضایی آن‌ها مختومه شده است. در پرونده‌های کلان اختلاف مالی نیز شش پرونده با دخالت متنفذین، روحانیون و ریش سفیدان منتهی به صلح و سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه این پویش با عنوان «به حرمت امیرالمومنین(ع) می‌بخشم» نیز در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی و اجرا شد و نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است، تاکید کرد: اصل اساسی در این پویش‌ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که جزو برنامه‌ها و سلوک ائمه اطهار(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه در استان کرمان به منظور تبلیغ این پویش اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، تاکید کرد: براساس ارتباط‌گیری با متنفدان و ریش سفیدان تلاش شد که این موضوع به خوبی در استان کرمان اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha