انس با قرآن؛ تنها راه دست‌یابی به جامعه‌ای آرمانی
کد خبر: 4082811
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

انس با قرآن؛ تنها راه دست‌یابی به جامعه‌ای آرمانی

مدیر موسسه قرآنی بهشت تنها راه دست‌یابی به یک جامعه آرمانی را انس با قرآن دانست و گفت: فراگیری، هم‌نشینی و انس با قرآن چراغ راه زندگانی و گنجینه و توشه سفر آخرت است.

موسسه قرآنی بهشت هرمزگان

معصومه امیرزاده، مدیر موسسه قرآنی بهشت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پس از فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی و در رشته ادبیات فارسی، آموزش قرآن کریم را در سطوح مختلف فرا گرفته و هم‌زمان با خدمت در آموزش و پرورش، به فعالیت‌های قرآنی نیز می‌پرداختم.

وی با بیان اینکه هم‌نشینی با قرآن موجب ترغیب هر چه بیشتر من برای گسترش فعالیت‌هایم شد، افزود: انس با قرآن مرا واداشت تا در سال 1382 با هدف تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، موسسه قرآنی بهشت را تأسیس و را ه اندازی کنم و خدا را شاکرم که در این مسیر مرا یاری رساند و موفق بودم.

امیرزاده با اشاره به 19 سال سابقه آموزشی موسسه قرآنی بهشت، در خصوص زمینه فعالیت و شرایط سنی شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی این آموزشگاه، عنوان کرد: در زمینه‌های عمومی، تخصصی و پژوهشی در قالب سه شعبه آموزشگاهی در حال انجام خدمت قرآنی هستیم و در رشته‌های قرائت و مفاهیم قرآن از سطح یک تا چهار، حفظ کامل قرآن و همچنین در زمینه‌های فرهنگی و تربیتی در سه مقطع سنی، کودکان شامل 3 تا 7 سال، نوجوانان از 8 تا 12 سال و دوره‌های ویژه بزرگ‌سالان که از سن 12 سال تا بزرگ‌سال را در بر می‌گیرد، آموزش برقرار است.

مدیر موسسه قرآنی بهشت هرمزگان بیان کرد: از سال تأسیس این موسسه تاکنون حدود 200 نفر با شرکت در آزمون‌های سراسری کشور، در رشته‌های حفظ و مفاهیم موفق به کسب رتبه شده‌اند و هر سال بیشترین و بالاترین رتبه‌های مسابقات آموزش و پرورش را قرآن آموزان آموزشگاه بهشت کسب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شرایط ثبت‌نام خاص و ویژه نبوده و عموم افراد و گروه‌های سنی علاقه‌مند می‌توانند در دوره‌های آموزشی موسسه قرآنی بهشت شرکت کنند و با نور الهی هر چه بیشتر آشنا شده و آن را چراغ راه زندگانی خود و گنجینه و توشه سفر آخرت خود سازند.

امیرزاده با تأکید بر برکات و تأثیر عمیقی که هم‌نشینی و خدمت به قرآن در وی نهاده است، تصریح کرد: هر کس که با قرآن مأنوس شود تأثیرات عمیق آن را در زندگی خود و اطرافیانش به وضوح می‌بیند زیرا قرآن کتاب انسان‌ساز است و هدف و مقصد را به ما نشان می‌دهد.

وی در پایان ضمن اینکه از همه مردم با ایمان و قرآن دوست خواست که برای یادگیری قرآن و آموزه‌های آن اهمیت قائل شوند، یادآور شد: از خداوند متعال می‌خواهم که این کتاب و کلام آسمانی راه گشای همیشگی برای همه باشد و با یادگیری و خدمت به قرآن بتوانیم دستورات و آموزه‌های قرآنی را در زندگی و در دل جامعه عملی و پیاده کرده و شاهد یک جامعه آرمانی باشیم.

انتهای پیام
captcha