چهار کشته در حمله افراد مسلح به مسجدی در نیجریه
کد خبر: 4083331
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

چهار کشته در حمله افراد مسلح به مسجدی در نیجریه

در حمله افراد مسلح گروهک تروریستی بوکوحرام به مسجدی در ایالت «بورنو» واقع در شمال شرق نیجریه چهار نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی تراست، در این حمله که روز جمعه، 11 شهریورماه، رخ داد،  تروریست‌ها که تعداد آنها حدود 20 نفر بود، با گشودن آتش بر روی نمازگزارانی که نماز صبح خود را در مسجد به پایان رسانده بودند، حمله کردند.

تروریست‌ها همچنین تعدادی از دام‌ها و مواد غذایی این منطقه را غارت کردند و دو خودرو را در منطقه «نگولده» در این ایالت به آتش کشیدند.

خبر این حمله روز یکشنبه توسط «هون بیلیامینو عمر»، نماینده این منطقه اعلام شد. عمر گفت: «من مایلم صمیمانه تسلیت و همدردی قلبی خود را به همه رأی‌دهندگانم به خاطر حمله شنیع اخیر شورشیان بوکوحرام ابراز کنم».

«عبداللهی عسکیرا»، معاون رئیس ایالت بورنو با تأیید این حادثه گفت: شورشیان که تعداد آنها حدود 20 نفر بود، حدود ساعت 6:30 صبح به مسجد حمله کردند. تیراندازی آنها منجر به کشته‌شدن سه نفر از جمله امام جماعت مسجد شد.

جمعه گذشته همچنین مردان مسلح چندین نمازگزار که در نماز جمعه مسجدی در ایالت «زمفره» در شمال غربی نیجریه شرکت کرده بودند را ربودند و آن‌ها را به مکان نامشخصی بردند.

انتهای پیام
captcha