خدمت‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زائران حسینی و رضوی
کد خبر: 4083413
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

خدمت‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به زائران حسینی و رضوی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۲۰ نفر از نیرو‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل پزشکان، پرستاران، کمک پرستاران و نیرو‌های فوریت‌های پزشکی به زائران پیاده حسینی در عراق خدمت رسانی خواهند کرد.

زائران اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران ایام اربعین حسینی و روزهای منتهی به سالروز شهادت امام رضا(ع) از ماموریت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روزهای پایانی ماه صفر است.

وی تصریح کرد: برای مأموریت ویژه اربعین حسینی آمبولانس‌ها و اتوبوس‌ آمبولانس‌ها آماده شده است و به‌زودی به سمت عراق حرکت می‌کنند تا در مسیرها و مکان‌های معین مستقر شوند تا همچون سال‌های گذشته به زائران خدمت‌رسانی لازم را داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در مأموریت ویژه اربعین حسینی مسئولیت اصلی به 3 دانشگاه علوم پزشکی ایلام، کرمانشاه و اهواز واگذار شده و دانشگاه‌های دیگر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار این دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند تا به آنها کمک کنند.

بدیعی بیان کرد: ما برای ایام اربعین حسینی پایگاه مستقلی نداریم، اما در مأموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر و روزهای منتهی با سالروز شهادت امام رضا(ع) به جهت آنکه میزبان هستیم نوع مسئولیت و مأموریتمان متفاوت است.

وی اضافه کرد: مأموریت ویژه اربعین حسینی از 19 تا 26 شهریور ماه اجرا می‌شود و بیش از 20 نفر از نیروهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل پزشکان، پرستاران، کمک پرستاران و نیروهای فوریت‌های پزشکی به زائران پیاده حسینی در عراق خدمت‌رسانی خواهند کرد.

بدیعی بیان کرد: برای روزهای پایانی ماه صفر طبق تأکید ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمامی محل‌هایی که موکب‌های میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) برپا می‌شود، حضور پررنگ نیروهای درمانی را خواهیم داشت تا با قدرت و قوت بیشتری در این حوزه انجام وظیفه کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی روزها و هفته‌های گذشته جلسات هماهنگی میان مسئولان حوزه معاونت درمان این دانشگاه با رؤسا و مدیران بیمارستان‌های دولتی، غیردولتی، نظامی، خصوصی و خیریه‌ای در 3 نوبت برگزار شده است، تأکید کرد: در این جلسات مقرر شد تا هر بیمارستان یک پایگاه و ایستگاه ویژه خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر داشته باشند.

بدیعی افزود: محل‌های پایگاه‌ها و ایستگاه‌های بیمارستانی در دهه پایانی ماه صفر یا تعیین شده و اینکه در حال تعیین است و از جمله موارد مشخص شده می‌توان به پایگاه و ایستگاه بیمارستان قائم(عج) در عرصه میدان شهدا اشاره کرد.

وی ادامه داد: اقدام دیگرمان در مسیرهای پیاده‌روی زائران در مبادی برون شهری است که ایستگاه‌های آن معین شده و نیروهای درمان در این محل‌ها مستقر خواهند بود، تا در صورت نیاز خدمات درمانی موردنیاز را به زائران پیاده امام رضا(ع) ارائه دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما در قالب فوریت‌های پزشکی تیم‌های متعددی را مستقر خواهیم کرد و این برنامه طبق یک قالب مشخص شده و با همکاری تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های در مسیر مشهد خواهد بود.

بدیعی با اشاره به اینکه طی روزهای آینده جلسه ویژه برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این جلسه در خصوص حضور دانشگاه‌ها و دانشکده‌های همجوار و یا کل کشور و همچنین مسئولیت محوله به هر دانشگاه و دانشکده تصمیم‌گیری خواهد شد تا پس از مشخص شدن مسئولیت محوله برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای هرچه بهتر مأموریت ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) اجرا شود.

انتهای پیام
captcha