برپایی ایستگاه‌های سلامت شهری و جاده‌ای در روزهای پایانی ماه صفر
کد خبر: 4083678
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

برپایی ایستگاه‌های سلامت شهری و جاده‌ای در روزهای پایانی ماه صفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برپایی ایستگاه‌های سلامت شهری و جاده‌ای با هدف ارائه خدمات شایسته بهداشتی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد.

زائران پیاده اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از وبدا، محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: دو مأموریت حوزه سلامت، در ماه صفر یکی خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام حسین(ع) در عراق و دیگری خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) در ایران است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مأموریت ویژه اربعین حسینی در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، کرمانشاه و ایلام که مسئولیت اصلی را بر عهده دارند قرار دارد، اما برای مأموریت ویژه روزهای پایانی ماه صفر به واسطه میزبانی از زائران پیاده رضوی برنامه ویژه‌تری را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه برای خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر از آمادگی لازم و کامل برخوردار است، بیان کرد: در روزهای پایانی ماه صفر و به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و شایسته به مهمانان امام مهربانی‌ها ایستگاه‌های خدماتی و نظارتی در مسیر حرکت زائران پیاده امام رضا(ع) ایجاد می‌شود.

کیانی با تأکید بر اینکه برخی از زائران پیاده از مسافت‌های دور عازم مشهد می‌شوند، گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه 9 کشور جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: این خدمات در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، دارویی، فرهنگی و نظارتی ارائه می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه 9 کشور از حداکثر ظرفیت خود در تمامی حوزه‌های تخصصی ذکر شده استفاده خواهند کرد و در کنار آن همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در اجرای هرچه بهتر این مأموریت ویژه خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر استان برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ بهداشت و در مسیر خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی و رضوی دارد و در تلاش هستیم که از هم‌اکنون تا پایان ماه صفر بهترین نوع خدمت را در حوزه تخصصی‌مان در این دو مأموریت ویژه ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی همچون روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ایستگاه‌های سلامت را در میدان شهدا، میدان 15 خرداد، میدان شهدای مسجد گوهرشاد و تقاطع شهید گمنام برپا خواهیم کرد، گفت: برای روزهای پایانی ماه صفر و ایام دهه شفاعت و روزهای منتهی به شهادت امام رضا(ع) برنامه‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دو حوزه داخل و خارج شهر بوده که در حوزه خارج شهر ایستگاه‌های خدمات سلامت را از مبدأهای شهرهای قوچان، کلات، سرخس، فریمان، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار تا حرم مطهر رضوی خواهیم داشت و در این ایستگاه‌ها ارائه خدمات پرستاری و توزیع ماسک و بروشور سلامت را داریم.

کیانی ادامه داد: همچنین در ایستگاه‌‌های سلامت داخل شهر مشهد، واکسیناسیون، توزیع بروشور سلامت، توزیع ماسک، خدمات پرستاری، کنترل قندخون و کنترل فشارخون را خواهیم داشت و زمان ارائه خدمات در ایستگاه‌های بین شهری از اربعین حسینی تا زمان تردد زائران پیاده رضوی در مسیر و در ایستگاه‌های داخل شهر مشهد هم در 3 روز پایانی ماه صفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در تمامی ایستگاه‌های داخل و خارج شهر از نیروهای آقا و بانو استفاده خواهد شد تا خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی زائران پیاده رضوی برای هر گروه جنسی به تفکیک جنسیت توسط خدمتگزاران مردم در ایستگاه‌ها ارائه شود.

تأمین داروهای مورد نیاز زائران پیاده رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در روزهای پایانی ماه صفر تعداد 4 پایگاه دارویی در 4 مسیر اصلی حرم مطهر رضوی فعال می‌شود تا خدمات دارویی موردنیاز زائران پیاده و سواره امام رضا(ع) به خوبی به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت داروخانه‌ها در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته فعالیت در روزهای تعطیل و همچنین فعالیت شبانه‌روزی تمامی داروخانه‌های در مسیرهای پایانه مسافربری، میدان توحید، میدان شهدای مسجد گوهرشاد و تقاطع شهید گمنام به سمت حرم مطهر رضوی از پانزدهم شهریور ماه تا پنجم مهر ماه امکان‌پذیر بوده و مجوز آن به داروخانه‌های مستقر در این مسیرها داده شده است.

کیانی اضافه کرد: عمده داروهای موردنیاز زائران پیاده امام رضا(ع) در داروخانه‌های مستقر در مسیرهای 4 گانه اعلام شده موجود است و نیازی به تردد آنان جهت تهیه داروی موردنظرشان به دیگر مسیرهای سطح شهر مشهد نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به جز ارائه خدمات دارویی مورد نیاز زائران پیاده رضوی در داروخانه‌های داخل شهر مشهد، ارائه خدمات در این حوزه را در ایستگاه‌های سلامت جاده‌های منتهی به مشهد خواهیم داشت و تیم‌های دارویی در کنار تیم‌های بهداشتی، درمانی و فرهنگی حاضر هستند تا خدمات حوزه تخصصی‌شان را به زائران پیاده امام رضا(ع) ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha