پیروی از مکتب عاشورا موجب تاب‌آوری نظام شده است
کد خبر: 4084309
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

پیروی از مکتب عاشورا موجب تاب‌آوری نظام شده است

امام جمعه موقت شیراز، پیروی از مکتب امام حسین(ع)، بهره‌مندی از رهبری مقتدر و حفظ وحدت را از جمله دلایل پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 18 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی، پیروی از مکتب امام حسین(ع) را از جمله دلایل پیشرفت و تاب‌آوری نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بهره‌مندی از رهبری مقتدر و حفظ وحدت هم از دیگر دلایل پیشرفت نظام اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه برای اینکه بتوانیم راه نظام جمهوری اسلامی را ادامه دهیم باید این موارد را محکم‌تر از گذشته دنبال کنیم، افزود: رهبر هوشیار و بیدار ما توانسته است نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه داشته باشند و اصولاً یکی از دلایل قدرت نظام جمهوری اسلامی داشتن چنین رهبری است.

رضوی اردکانی با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: دشمنان بارها تلاش کرده‌اند تا اصل اساسی قدرت نظام ما را تضعیف کنند اما آگاهی مردم نسبت به شرایط جامعه، موجب شکست آنان در نقشه‌‎ها و توطئه‌هایشان شده است.

امام جمعه موقت شیراز با ذکر این نکته که مکتب انتخابی نظام جمهوری اسلامی مکتب حسینی است، گفت: مکتبی که ما از آن پیروی می‌کنیم به ما آموخته است ظلم نکنیم و زیر بار زور و ستم نرویم و جهانیان این موضوع را بارها در تصمیمات مهم ما دیده‌اند.

وی بر ضرورت حفظ وحدت در نظام اسلامی نیز تأکید کرد و افزود: در کنار دو اصل رهبری و مکتب، وجود ملت متحد هم یکی از علت‌های اصلی پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ارتباطی تنگاتنگ با سایر علل دارد .

رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود برخی از مشکلات مردم را یادآور شد: احتکار دارو برای بیماران نیازمند در برخی از داروخانه‌ها و همچنین گرانفروشی در برخی از اصناف از جمله مشکلاتی است که موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است و باید بازرسان به صورت جدی به این قضیه ورود کنند.

انتهای پیام
captcha