تجهیز نمازخانه‌های مدارس البرز با آغاز سال تحصیلی
کد خبر: 4084432
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

تجهیز نمازخانه‌های مدارس البرز با آغاز سال تحصیلی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز از تجهیز مراکز دارالقرآن و نمازخانه‌های مدارس با همکاری اداره‌کل توسعه و نوسازی مدارس استان خبر داد.

نماز

سردار فتح‌الهی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه با شیوع کرونا کلیه فعالیت‌ها از جمله اقدامات حوزه قرآن، عترت و نماز تحت شعاع قرار گرفت، اظهار کرد: در سال جاری مدارس از اول مهرماه به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شود و بعد از وقفه دو ساله باید با برنامه‌ریزی منسجم و منظم، موضوع اقامه نماز جماعت مدارس احیا شود.

وی از تهیه و تدوین دستورالعملی در این خصوص و ارسال آن به واحدهای اداری و آموزشی و جذب ائمه جماعت روحانی مدارس براساس سهمیه استانی خبر داد و گفت: تجهیز مراکز دارالقرآن و نمازخانه‌های مدارس، تخصیص امتیاز در راستای توسعه فرهنگ اقامه نماز و حفظ قرآن، تخفیف شهریه و تسهیل در ثبت‌نام دانش‌آموزان قرآنی از جمله اقداماتی است که برای آغاز سال تحصیلی جدید با هدف ترویج قرآن در مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول با تأکید بر عدم تغییر کاربری نمازخانه مدارس، یادآور شد: انتظار می‌رود در آغاز سال تحصیلی جدید فضای نمازخانه‌های مدارس با نشاط شود و جلسات نیز در وقت نماز برگزار نشود.

فتح‌الهی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی مدارس البرز در حوزه نماز در دو بخش متمرکز و اختصاصی برگزار می‌شود، گفت: در بخش اول، کلیه قوانین، آیین‌نامه‌های ابلاغی به سراسر کشور براساس امکانات و بودجه استانی اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: تجهیز نمازخانه‌ها از جمله تجهیزاتی چون فرش‌های سجاده‌ا‌ی و سایر امکانات اولیه برای به‌روزرسانی یک نمازخانه براساس آیین‌نامه‌های ابلاغی انجام می‌شود.

این مسئول در خصوص بخش دوم برنامه‌ها که مربوط به برنامه‌های استانی می‌شود، توضیح داد: برنامه‌های اختصاصی طبق دستورالعمل‌های استانی تدوین و اجرا می‌شوند که به‌عنوان مثال برای سال تحصیلی جدید اندراج زنگ نماز، گفتمان دینی، پاسخ به شبهات و احکام از سوی مربیان پرورشی و مبلغان اعزامی طرح امین و روشنا در مدارس پیگیری و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha