ایستگاه‌های صلواتی جاده‌های منتهی به مشهد فعال می‌شوند
کد خبر: 4084753
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

ایستگاه‌های صلواتی جاده‌های منتهی به مشهد فعال می‌شوند

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از فعال شدن ایستگاه‌های صلواتی جاده‌های منتهی به مشهد از روز اربعین خبر داد.

ایستگاه‌ صلواتیحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: در خصوص میزبانی از زائران پیاده امام رضا(ع) تأمین اسکان، تأمین ارزاق عمومی با قیمت مناسب و تسهیل حمل و نقل مورد تأکید ستاد است.

وی افزود: در بحث اسکان، تعداد 200 مدرسه، 54 حسینیه و 12 سالن ورزشی تعیین شده که قرار است این ظرفیت بیشتر شود و تلاش می‌شود علاوه بر این نیز تعداد 50 هزار نفر دیگر را اسکان بدهیم.

رضایی با اشاره به تأمین ظرفیت اسکان برای 110 هزار زائر پیاده ابراز کرد: ثبت نام 70 هزار زائر پیاده در سامانه قطعی شده است که علاوه بر آن 15 هزار نفر هیئت جوادالائمه(ع) را شامل می‌شود، همچنین ظرفیت برای 1000 در صورت حضور کاروان جدید پیش‌بینی شده و علاوه بر آن نیز برای حضور 10 هزار زائر انفرادی ظرفیت اسکان فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: تنها اسکان زائران مطرح نیست، بلکه مسئله تغذیه، درمان و امکانات امنیتی نیز مهم است که واحدهای ستادی ما این خدمات را انجام می‌دهند. در راستای خدمت‌رسانی شایسته به زائران پیاده امام رضا(ع) نیز از ظرفیت مردمی استفاده خواهد شد در این خصوص برای جمع‌آوری نذورات مردمی اقدام شده است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: واحد مشارکت‌های مردمی نیز در ستاد فعال است و  شماره حساب 6104337981082124 بانک ملت برای دریافت نذورات مردمی تعیین شده است.

وی گفت: از مردم درخواست داریم تا جایی که امکان دارد بر اساس لیست نیاز برای ارائه خدمات اقدام کنند. در حال حاضر 20 هزار خدمه برای ارائه خدمت به زائران آماده هستند، اما با توجه به گسترده شدن حوزه فعالیت‌ها نیاز به نیروی انسانی وجود دارد، لذا افراد برای ارائه خدمت باید به سامانه هشت مراجعه و موضوع خدمت را اعلام کنند.

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر 123 پایگاه درمانی توسط واحد بهداشت ستاد جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در مسیر کاروان‌های پیاده برپا شده است که به ارائه خدماتی از جمله توزیع دارو، ارائه خدمات درمانی سرپایی و ارجاع بیمار به بیمارستان می‌پردازند، لذا در این راستا به پزشک و پرستار نیاز داریم که البته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا همکاری لازم را داشته است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: برای ارائه خدمات درمانی زائران پیش‌بینی لازم از سوی هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های خیریه نیز در ایستگاه‌های صلواتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصرف روزانه نان در ایستگاه‌های صلواتی مسیرهای منتهی به مشهد، 400 هزار قرص نان در روز است، ایستگاه‌های مجهز به پخت نان فعال هستند که امید است با مساعدت مسئولان تامین مایحتاج و ارزاق عمومی با قیمت مناسب تسهیل شود.

رضایی افزود: با توجه به اینکه برخی از کاروان‌های پیاده از مسیرهای دورتر به سمت مشهد راهی می‌شوند، لذا پیش‌بینی شده ایستگاه‌های صلواتی در مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی از روز اربعین فعال شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در دهه پایانی ماه صفر، 320 ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ در مسیرهای منتهی به مشهد به زائران پیاده و سواره ارائه خدمت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha