تشریح برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد
کد خبر: 4085010
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

تشریح برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد

سرپرست معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد جزئیات مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد را تشریح کرد.

جاماندگان اربعین حسینیسیدجلیل بامشکی سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص جزئیات برگزاری برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد در روز شنبه 26 شهریورماه، مصادف با اربعین حسینی از 8 تا 19 از میدان 15 خرداد تا حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول این مسیر 40 موکب به زائران حسینی در زمینه‌ ارائه محصولات فرهنگی و هنری، مذهبی و مشاوره‌ای، توزیع اقلام خوراکی، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و درمانی خدمات‌دهی خواهند کرد.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: جهت تسهیل رفت و آمد زائران به راهپیمایی جاماندگان اربعین، تمامی خطوط اتوبوس که مقصد آنان حرم رضوی است و یا از حرم عبور می‌کنند در این روز به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد، همچنین سرفاصله زمانی قطار شهری در این روز کاهش پیدا خواهد کرد.

بامشکی یادآور شد: 2 پارکینگ ویژه برای پارک خودروی زائران نیز در نظر گرفته شده است. پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا(ع) در انتهای خیابان امام رضا(ع) از ساعت 12 بامداد جمعه تا ساعت 24 شنبه به صورت رایگان در اختیار زائران خواهد بود. پارکینگ بوستان جهان‌شهر واقع در پادگان ارتش به صورت رایگان برای زائران تهیه شده است. 8 دستگاه اتوبوس نیز در این پارکینگ برای جابجایی زائران به میدان 15 خرداد مستقر شده است.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری مراسم عزاداری با حضور علما و مداحان اهل بیت(ع) ساعت 9 در میدان 15 خرداد از جمله برنامه‌های آغازین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) است.

بامشکی با اشاره به دیگر برنامه روز اربعین در مشهد افزود: همچنین برای شبیه‌سازی بیشتر این مسیر به محور نجف تا کربلا، تمام ستون‌های خیابان امام رضا(ع) از پایانه مسافربری تا حرم رضوی همانند عمودهای مسیر راهپیمایی کربلا شماره‌گذاری شده است.

وی گفت: در طول مسیر 4 موکب محوری داریم که نسبت به سایر موکب‌ها بزرگ‌تر بوده و خدمات جامع‌ و کامل‎‌تری ارائه می‌دهند. در کنار این موکب‌ها نیز مراسم آیینی چهارپایه‌خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع) انجام می‌شود.

بامشکی با اشاره به اینکه هر موکب توسط یک یا چند مسجد شاخص مشهد اداره می‌شود، گفت: هزینه برپایی موکب‌ها، سازه‌ها، پرچم و فضاآرایی موکب‌ها بر عهده شهرداری است، اما خدماتی که در موکب‌ها ارائه می‌شود توسط کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه فقط یک مسیر برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در نظر گرفته شده و تعداد موکب‌های زیادی در این مسیر قرار گرفته و تمام این مسیر به مسیر نجف تا کربلا شبیه‌سازی شده است، انتظار می‌رود استقبال گسترده‌ای از راهپیمایی جاماندگان اربعین صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha