برپایی 5 موکب مسجدی البرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 4085014
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

برپایی 5 موکب مسجدی البرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

پنج موکب کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در شهرهای نجف، کربلا و سامرا برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به خدمت‌رسانی جوانان مسجدی در ایام اربعین به زائران حسینی اشاره کرد و گفت: پنج موکب کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در شهرهای کربلا، نجف و سامرا برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در هر یک از این موکب‌ها 20 نفر از جوانان مسجدی مشغول به فعالیت هستند، افزود: در این موکب‌ها خدماتی از قبیل اسکان و تغذیه به زائران ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تقریبا روزانه بیش از یک هزار پرس غذا توسط این موکب‌ها تهیه و بین زائران توزیع می‌شود، گفت: علاوه بر اسکان و غذا، فعالیت‌های فرهنگی نیز در این موکب‌ها انجام می‌شود.

شکری تصریح کرد: خدمات فرهنگی شامل توزیع کتب دینی، قرآنی، فرهنگی، حضور ائمه جماعت و طلاب فعال فرهنگی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی، سخنرانی کوتاه با محور کسب معرفت راهپیمایی اربعین، برابری و برادری، ضرورت اتحاد و دوستی بین کشورهای مسلمان و شناخت مکتب امام حسین(ع) است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در پایان با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگترین آیین دینی شیعیان است و حضور میلیون‌ها زائر از کشور‌های مختلف در این مراسم عظیم‌ترین گردهمایی جهانی را رقم می‌زند، گفت: این تجمع آگاهی، پویایی، اتحاد و در صحنه‌ بودن همیشگی مسلمانان به‌ویژه شیعیان را به جهانیان ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha