حمایت‌های دولت تانزانیا برای راه‌اندازی دانشگاه المصطفی
کد خبر: 4085120
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
وزیر فرهنگ تانزانیا در دیدار رئیس المصطفی خبر داد:

حمایت‌های دولت تانزانیا برای راه‌اندازی دانشگاه المصطفی

وزیر فرهنگ، هنر و ورزش تانزانیا گفت: دولت تانزانیا کمک می‌کند که به زودی دانشگاه بین‌المللی المصطفی در تانزانیا آغاز به کار کرده و جوانان ما از مهارت‌های علمی، دانشی و کاربردی آن بهره‌مند شوند،

دیدار رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با وزیر فرهنگ و هنر تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد عمری امچنگروا، وزیر فرهنگ، هنر و ورزش تانزانیا، دوشنبه ۲۱ شهریور در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه و هیئت همراه، اظهار کرد: تانزانیا، کشوری بسیار غنی در عرصه اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی است و شما هر چیزی که در این کشور بخواهید می‌توانید به دست بیاورید. کشور تانزانیا بسیار جوان و در حال رشد و تعالی بوده و هنوز به آن جایگاه واقعی خودمان دست پیدا نکرده‌ایم.

وی افزود: برنامه‌های بسیار زیادی برای پیشرفت و توسعه دارید و ما نمی‌توانیم به آرزوهایمان بدون رشد فرهنگ دست پیدا کنیم، لذا باید فرهنگ را به خوبی بشناسیم و برای رشد و تعالی نسل جوان در آینده برنامه‌ریزی کنیم.

دیدار رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با وزیر فرهنگ و هنر تانزانیا

وزیر فرهنگ تانزانیا با بیان اینکه ما کشور بسیار صلح‌جویی هستیم، ادامه داد: 60 سال از انقلابمان گذشته است و همواره امنیت در این کشور جاری بوده و تاکنون بدون مشکل کشور مدیریت شده است. سیاست ما باز است و دوست داریم از کشور‌های دیگر میزبانی کرده و آماده همکاری هستیم و از مراودات و تعاملات علمی و دانشی با جامعةالمصطفی العالمیه استقبال می‌کنیم.

محمدعمری امچنگروا بیان کرد: ما به دنبال پیشرفت و کار کردن هستیم و با سرعت در حال پیشرفت بوده و با همه کشور‌ها رفیق و دوست هستیم و هرگونه دعوت به همکاری را می‌پذیریم. امروز دنیا روی ما حساب باز کرده و این فرهنگ غنی باعث شده که در جهان جایگاهی پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال توسعه زبان سواحیلی که از اجدادمان به ما رسیده، هستیم و می‌خواهیم آن را در کشور‌های مختلف آموزش دهیم و همانطور که شما اعلام آمادگی همکاری با ما را داشته‌اید، امیدواریم آموزش زبان سواحیلی به زودی در دانشگاه شما و ایران آغاز به کار کند.

ارسالی/برای پیشرفت وتوسعه کشورمان دست ایران را می‌فشاریم + تصاویر

وزیر فرهنگ دولت تانزانیا گفت: در عرصه همکاری‌های دوجانبه آمادگی داریم، زمینی را در جهت توسعه روابط به شما تقدیم کنیم و شما بلافاصله بعد از گرفتن مجوز‌های لازم کار ساخت و ساز را آغاز کنید. دولت تانزانیا کمک می‌کند که به زودی دانشگاه بین‌المللی المصطفی در تانزانیا آغاز به کار کرده و جوانان ما از مهارت‌های علمی، دانشی و کاربردی آن بهره‌مند شوند، چرا که جامعه تانزانیا بسیار جوان است و جوانان ما نیازمند کسب علم و دانش و پیشرفت می‌باشند.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در سخنانی ضمن قدردانی از این ملاقات و گفت‌وگو به معرفی اجمالی فعالیت‌های داخلی و خارجی دانشگاه بین‌المللی المصطفی پرداخت و افزود: با توجه به روابط دیرینه و تاریخی که بین دو کشور وجود دارد و با تکیه بر این روابط در عرصه‌های فرهنگی، به فکر تقویت همکاری بین دو کشور هستیم. علی الخصوص با توجه به اینکه گسترش روابط میان‌دانشگاهی، منتج به توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد شد.

وی ادامه داد: المصطفی در سه محور «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی» از مقطع کارشناسی تا دکتری در داخل و خارج ایران فعالیت می‌کند که مشتاقیم این فعالیت در کشور تانزانیا توسعه یابد.

رئیس جامعةالمصطفی بیان کرد: علاوه بر رشته‌های علوم انسانی و اسلامی در برخی از رشته‌ها مانند پرستاری و مامایی در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی ایران داریم، در برخی از کشور‌هایی که متقاضی هستند، امکان فعالیت داریم؛ لذا جهت انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و دانشگاهی تاتزانیا آماده همکاری هستیم و نمایندگان ما در تانزانیا یقینا این موارد را پیگیری خواهند کرد.

یادآور می‌شود، در این دیدار، حسین الوندی سفیر و مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دارالسلام، حجج اسلام محسن قنبری، معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه، علی تقوی، مدیر و احمد رمضانی، قائم مقام جامعةالمصطفی نمایندگی تانزانیا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی را همراهی کردند.

انتهای پیام
captcha