جامعةالمصطفی با دانشگاه سوزا زنگبار تفاهم‌نامه امضا کرد + عکس
کد خبر: 4085402
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

جامعةالمصطفی با دانشگاه سوزا زنگبار تفاهم‌نامه امضا کرد + عکس

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه سوزا زنگبار و المصطفی در ادامه سفر رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به کشور تانزانیا و توسعه روابط علمی و دانشگاهی به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.

جامعةالمصطفی با دانشگاه سوزا زنگبار تفاهم‌نامه امضا کرد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، 22 شهریورماه در دیدار با علی ماکامه اوسی، رئیس دانشگاه سوزا زنگبار، اظهار کرد: در اهمیت تقویت روابط میان دانشگاه دو کشور‌، همین بس که این تعامل و همکاری می‌تواند به توسعه روابط سیاسی و اقصادی نیز کمک شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی المصطفی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی ایران است، افزود: ما در تانزانیا و زنگبار یک مؤسسه و بنیاد علمی داریم که در حال فعالیت است و علاقه‌مندیم فعالیت‌های خود را به صورت دانشگاهی پیگیری کنیم. همچنین ما در این سفر با وزیر علوم و فرهنگ وهنر دیدار و گفت‌وگو‌هایی داشته و در حوزه توسعه همکاری‌های علمی به توافقاتی رسیدیم که درحال پیگیری است.

جامعةالمصطفی با دانشگاه سوزا زنگبار تفاهم‌نامه امضا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: ما با دانشگاه جامع دارالسلام در حال عقد تفاهم‌نامه هستیم و امیدواریم با همکاری یکدیگر برخی از رشته‌های پرمخاطب را به صورت دوجانبه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با رئیس جمهور زنگبار آقای دکتر حسین موئینی، ایشان پیشنهاد تأسیس یک دانشگاه مستقل در زنگبار را در رشته‌های مختلف دادند تا جوانان بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند. دولت زنگبار آمادگی کامل برای ارائه زیرساخت لازم جهت ایجاد دانشگاه را دارد و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه سوزا با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

سپس، علی ماکامه اوسی، رئیس دانشگاه سوزا زنگبار ضمن خوش آمدگویی به معرفی تنها دانشگاه دولتی در زنگبار پرداخت و گفت: دانشگاه سوزا در رشته‌های متعددی با دانشگاه‌های جهان دارای تفاهم‌نامه است و حتی ما در این دانشگاه رشته دکتری پژوهش محور در رشته سواحیلی را داریم و علاقه‌مند به توسعه تعاملات دانشگاهی هستیم چرا که اعتقاد داریم این ارتباطات می‌تواند، در حوزه‌های آکادمیک و خدمات پژوهشی و علمی خیلی کمک‌کننده باشد.

جامعةالمصطفی با دانشگاه سوزا زنگبار تفاهم‌نامه امضا کرد

رئیس دانشگاه سوزا زنگبار ادامه داد: آماده همکاری با دانشگاه‌های داخلی و خارجی و به اشتراک گذاشتن محتوا، استاد، دانشجو و ... را داریم زیرا هدف از تشکیل این دانشگاه، تربیت کادر اداری و منابع انسانی برای منطقه زنگبار است.

یادآور می‌شود، در این دیدار، حسین الوندی، سفیر و مرتضی پیرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دارالسلام، حجج اسلام محسن قنبری، معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی العالمیه، علی تقوی، مدیر و احمد رمضانی، قائم مقام جامعةالمصطفی نمایندگی تانزانیا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی را همراهی کردند.

ارسالی/جامعةالمصطفی با دانشگاه سوزا زنگبار تفاهم‌نامه امضا کرد + تصاویر

انتهای پیام
captcha