فعالیت 108 موکب در اطراف حرم رضوی برای پذیرایی از زائران/امکان ۶۰۰ هزار شب اقامت در مشهد فراهم شد
کد خبر: 4085990
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

فعالیت 108 موکب در اطراف حرم رضوی برای پذیرایی از زائران/امکان ۶۰۰ هزار شب اقامت در مشهد فراهم شد

فرماندار مشهد گفت: هم‌اکنون در رینگ اطراف حرم حدود ۱۰۸ موکب فعال حضور دارد که برای اقامت و پذیرایی به زائران خدمات می‌دهد.

محسن داوری فرماندار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد امروز، ۲۵ شهریورماه، در حاشیه برگزاری مانور خدمت دهه پایانی صفر که در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روزها نتایج تلاش چهار ماهه قرارگاه خدمت مشهد باید بروز و ظهور پیدا کند. امروز با حضور کلیه کارگروه‌های قرارگاه خدمت جلسه‌ای داشتیم و گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در این جلسه ارائه شد.

وی ادامه داد: برای تامین رفاه زائران موکب‌های زیادی در سطح شهر به خصوص در اطراف حرم راه‌اندازی شده که به پذیرایی از زائران خواهد پرداخت. خیابان امام رضا(ع) در این ایام به طور کامل در اختیار موکب‌ها قرار دارد تا از زائران پذیرایی کند. هم‌اکنون در رینگ اطراف حرم حدود ۱۰۸ موکب فعال حضور دارد که برای اقامت و پذیرایی به زائران خدمات می‌دهد.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد محدودیت ترافیکی در اطراف حرم شرایطی فراهم شده تا از میدان طبرسی، میدان شهدا، خیابان پنج‌راه و میدان بسیج افراد ناتوان و کم‌توان را به حرم برسانیم. در واقع امکانات حمل و نقل زائران به گونه‌ای تامین شده که در حد امکان زائران را با وسایل حمل و نقل عمومی به حرم منتقل کنیم.

داوری بیان کرد: تاکنون حدود ۱۴ هزار پارکینگ در اطراف حرم ایجاد شده است. همچنین ۵۰۰ واحد صنفی در نرم‌افزار نشان مجهز به ردیابی شده‌اند. در حال حاضر اقلام این واحدها تامین شده تا با قیمت مصوب ارزاق مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهند. این واحدها با بنر و نشان‌های مشخص به مردم معرفی شده است.

افزایش نانوایی‌های سیار اطراف حرم به ۲۵ واحد

وی گفت: ۱۷ جایگاه نیز شهرداری ایجاد کرده که ارزاق را توزیع می‌کند. همچنین طی این ایام به سهمیه آراد ۸۰۰ نانوایی از نانوایی‌های مشهد اضافه شده که از ساعت پنج بامداد تا ۲۳ فعال است. تاکنون ۶ نانوایی سیار در اطراف حرم رضوی فعال شده که این تعداد تا ۲۵ نانوایی سیار افزایش پیدا خواهد کرد.

داوری تصریح کرد: در کنار این موارد قرارگاهی ایجاد کرده‌ایم تا کلیه هیات‌هایی که به نان نیاز دارند، نان خود را از آنجا تامین کنند. در حال حاضر ۵۰۰ واحد نانوایی برای توزیع نان بسته‌بندی شده مشخص شده است.  

ایرانسل و همراه اول قول اینترنت رایگان به زائران اطراف حرم داده‌اند

وی افزود: مکان‌هایی نیز برای استقرار و پارک خودروهای اتباع خارجی مشخص شده است. برای این ایام اقدامات موثری جهت توسعه فعالیت‌های زیربنایی از جمله ارتباطات انجام شده و از همین رو شبکه ارتباطی را تقویت خواهیم کرد. مطابق قولی که ۲ اپراتور همراه اول و ایرانسل داده‌اند، در اطراف حرم رضوی اینترنت و سیم‌کارت رایگان در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

داوری گفت: برای تامین امنیت زائران نیز تلاش ما این است که کمترین محدودیت ترافیکی ایجاد شود. دنبال ایجاد نظمی هستیم که مردم با امنیت کامل به زیارت مشرف شوند. تمام شهرستان و استان را بسیج کرده‌ایم تا در این ایام بهترین شرایط برای خدمت‌رسانی به زائران مهیا باشد.

فرماندار مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اقدامات در نظر گرفته شده بابت مدیریت ازدحام جمعیت در سه روز دهه پایانی صفر چیست، خاطرنشان کرد: برای مدیریت این شرایط در وهله نخست پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت از مشهد از روز ۲۷ شهریور آغاز خواهد شد. برای بازگشت زائران از مشهد سامانه‌ای طراحی شده که هر کس قصد بازگشت از مشهد را دارد، می‌تواند در لیست انتظار این سامانه ثبت‌ نام کند تا بر اساس آن برای او بلیت صادر شود.

وی بیان کرد: روز گذشته با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشتیم و قول‌ کمک و مساعدت به ما داده شده است. به عنوان نمونه مقرر شد چند رام قطار به راه‌آهن مشهد برای بازگشت زائران اضافه شود. اگر مشکلاتی برای زائران اربعین در مرز عراق رخ داده به این دلیل بود که امکانات در آنجا محدود بود اما در مشهد امکانات موجود است و قرار نیست برای نخستین بار از زائران میزبانی کنیم.

داوری ادامه داد: برای اسکان زوار نیز از ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهیم کرد. البته زمانی که جمعیت بیشتر از ظرفیت‌ها باشد، نواقصی به وجود خواهد آمد؛ به همین دلیل در تلاشیم آن نواقص را برطرف کنیم. فردا، ۲۶ شهریور ماه نیز قرارگاه خدمت دهه پایانی صفر در خیایان امام رضا(ع) مشهد راه‌اندازی خواهد شد و تمام ساز و کار مهیا خواهد بود تا به تمام مشکلات پاسخ دهیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ - ۱۱:۰۸
0
0
عرض سلام و وقت بخیر
ببخشید برای خدمت داخل این موکب ها چه طوری میشه ثبت نام کرد؟
captcha