برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان
کد خبر: 4086275
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان خبر داد.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، جعفر صفاخواه، سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز، 27 شهریور، در جمع خبرنگاران از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بلوار 17 شهریور سمنان برپا شده و علاقمندان می‌توانند همه‌روزه تا پایان شهریورماه، صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 23 از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل 15 غرفه صنایع‌دستی متنوع شهرستان سمنان شامل سفال و سرامیک، نازک‌کاری چوب، نساجی سنتی، بافته‌های‌داری (گلیم و جاجیم)، میناکاری مس  است.

صفاخواه با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اصلی‌ترین رویداد تجاری و اطلاع‌رسانی در حوزه معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است افزود: این نمایشگاه حداقل سالی دو بار در زمان اوج مسافرت‌ها در استان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا هنرمندان فعال در استان سمنان با ارائه دستاوردها و محصولات تولیدی خود و در معرض بازدید قرار دادن کالاهای متنوع صنایع‌دستی، نسبت به نیازسنجی بازار، برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان یادآور شد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تجاری، بازرگانی و اشتغال‌زایی، از منظر نشان دادن فرهنگ، هنر، سنت‌ها و نوآوری‌های هر منطقه به گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار موثر است.

صفاخواه افزود: آثار هنری که توسط هنرمندان هر منطقه خلق می‌شوند، نشان‌دهنده روحیه، خلق و خو و سلیقه اجتماعی جامعه میزبان است.

انتهای پیام
captcha