حضور مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در ستاد طرح ملی تلاوت
کد خبر: 4087018
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

حضور مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در ستاد طرح ملی تلاوت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت گفت: مدیران خراسان رضوی در مراسم‌ و آیین‌هایی که برگزار می‌کنند، از صوت قاریان نخبه نوجوان و جوان بهره‌مند شوند.

تأکید بر استفاده از قاریان نوجوان در مناسبت‌ها و مراسم‌ها

به گزارش ایکنا، محمد حسین‌زاده، ‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت گفت: بهره‌گیری از اجرای قاریان نوجوان و جوان در هر برنامه و مراسمی سطح فرهنگی و معنوی آن مراسم را ارتقا می‌بخشد.

وی ادامه داد: این حرکت ارزشمند می‌تواند علاوه بر نشر حداکثری فرهنگ قرآنی باعث جذب علاقه‌مندان به علوم قرآنی شود. به زودی توجه به این مهم در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی طرح و تبادل نظر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نقش فضای مجازی در گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: برای جامعه باید از ظرفیت فضای مجازی بهره گرفته شود. باید قرائت‌های اثرگذار نوجوانان و جوانان در فضای مجازی نشر داده شود.

حسین‌زاده با حضور در کلاس درس موسسه قرآنی صراط چند دقیقه‌ای به تدریس قرآن پرداخت. در بخش دیگری از این دیدار حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: طرح ملی تلاوت از سال ۱۳۹۱ از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری موسسه تخصصی قرآنی صراط برگزار می‌شود. در این طرح نونهالان و نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ سال و دختر ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند حضور داشته باشند.

تأکید بر استفاده از قاریان نوجوان در مناسبت‌ها و مراسم‌ها

وی افزود: نخبگان قرآنی که در این طرح شناسایی شدند به عنوان معلم و مربی در مراکز و موسسات قرآنی جذب و مشغول به فعالیت شده‌اند و از آنها در این مجموعه‌ها استفاده می‌شود. برای اجرای این طرح هم اکنون ۵۰ موسسه قرآنی به عنوان مجری طرح با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استان‌ها با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

انتهای پیام
captcha