اجتماع عزاداران نبوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی
کد خبر: 4087468
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

اجتماع عزاداران نبوی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برپایی اجتماع بزرگ «لبیک یا رسول‌الله» همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی خبر داد.

حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت سبط اکبر ایشان، امام حسن مجتبی(ع) روز یکشنبه سوم مهر ماه حرم مطهر رضوی میزبان هیئت‌های مذهبی، زائران و مجاوران عزاداری است که در روزهای پایانی ماه صفر به بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برای عرض تسلیت مشرف شده‌اند.

وی با تشریح جزئیات برنامه‌های این مراسم تصریح کرد: این مراسم بعد از نماز ظهر و عصر با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی حاج مهدی رسولی و جعفر ملائکه برپا می‌شود. همزمان با این اجتماع، زیارت از بعید حضرت رسول(ص) نیز توسط مهدی سروری با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) قرائت می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، سخنرانی آیت‌الله محسن کازرونی را از دیگر برنامه‌های شب رحلت رسول‌الله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در رواق امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: پس از این مراسم، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha