جهت‌دهی نیات واقفان مطابق با نیاز روز جامعه
کد خبر: 4087776
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

جهت‌دهی نیات واقفان مطابق با نیاز روز جامعه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تلاش ما این است که نیات واقفان در ثبت وقف جدید را مطابق با نیاز روز جامعه جهت‌دهی کنیم.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز دوم مهرماه، در نشست خبری دهه وقف که در محل این اداره‌کل برگزار شد، بیان کرد: وقتی وقفی می‌خواهد محقق شود هم باورها و اعتقادات واقفان در نظر گرفته می‌شود و هم نیازهای جامعه و آن منطقه جغرافیایی مدنظر است.

وی در خصوص نیات واقفان در ثبت وقف‌های سال جاری، ابراز کرد: نیات واقفان در ثبت وقف‌های جدید در امور مختلف و برخی از این نیات شاخص بوده که این ایجاد وقف در کشور یا بی‌نظیر و یا کم‌نظیر بوده است.

ایزدی اظهار کرد: در سال 1401 با توجه به نامگذاری سال و طبق فرمایشات رهبری تلاش کردیم تا نیات واقفان را به سمت تولید هدایت کنیم و در این راستا وقف‌هایی نیز توسط واقفان خیراندیش به ثبت رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: با توجه به مطرح شدن بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری نیز در این راستا نیز نیات واقفان را جهت‌دهی کرده و وقفی نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در مجموع هر کجا نیازی باشد ما نیز در آن حوزه ورود کرده و با تبلیغ در آن حوزه نیز به جهت‌دهی نیات واقفان در این راستا اقدام می‌کنیم و خوشبختانه خیران نیز در این خصوص همکاری لازم را دارند.

ایزدی با اشاره به وقفی که در خصوص خانواده صورت گرفته است، ادامه داد: از محل عواید این موقوفه طرح‌هایی که در موضوع نهاد خانواده، جمعیت و ترویج فرهنگ خانواده مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: از آنجا که وقف در حوزه نهاد خانواده در استان یک مورد است، لذا با توجه به اینکه نیاز جامعه از این فراتر است تنها از طرح‌های ترویجی با این محور حمایت می‌شود تا گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص صورت گیرد.

وی در خصوص موقوفات تصرفی افزود: از سال 94 گشت حفاظت از اراضی وقفی راه‌اندازی شد، موقوفه خواری متوقف شده است و تاکنون بسیاری از این موقوفات متصرفی را از تصرف خارج کردیم.

ایزدی عنوان کرد: برخی از موقوفات متصرفی که در بافت‌های فرسوده است، بسیار مزمن بوده و در سال‌های قدیم از روی ناآگاهی و به صورت قولنامه‌ای خریداری شده و اکنون با روش تشویقی کمک می‌کنیم تا تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام
captcha