نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس به خوبی منتقل نشده است
کد خبر: 4088587
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس به خوبی منتقل نشده است

یک راوی دفاع مقدس گفت: متأسفانه جان‌فشانی‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و به خصوص اهمیت کار و نقش جهادگران و سنگرسازان بی سنگر در دوران دفاع مقدس به خوبی منتقل نشده است.

دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حاج محمد سعادتمند، راوی دفاع مقدس، امروز هفتم مهرماه، در یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر و افتتاح نمایشگاه عکس جاودانه‌ها که با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، امام جمعه، فرماندار و جمعی از نیروهای نظامی و مسئولان در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد برگزار شد، با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: دفاع مقدس همانند گنجی است که باید به درستی آن را استخراج نمود.

وی با تأکید بر اینکه باید پیام شهدا و واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس را به درستی به نسل جوان منتقل نمود، خاطرنشان کرد: متأسفانه جان‌فشانی‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان و به خصوص اهمیت کار جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس به خوبی منتقل نشده است.

سعادتمند که یک هفته بعد از شروع جنگ عازم جبهه‌های جنگ می‌شود، تصریح کرد: نقش جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

این راوی دفاع مقدس بیان کرد: باید در مراسم‌های مختلف مرتبط با شهدا از رشادت‌های جهادگران در دوران دفاع مقدس بیشتر گفته شود، این جهادگران بودند که با شجاعت و ایجاد سنگر به پیروزی رزمندگان کمک می‌کردند.

وی با اشاره به آیه 25 سوره آل‌عمران که خداوند می‌فرماید: «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ؛ بگو: خدایا! ای مالک همه موجودات به هر که خواهی حکومت می‌دهی و از هر که خواهی حکومت را می‌ستانی و هر که را خواهی عزت می‌بخشی و هر که را خواهی خوار و بی‌مقدار می‌کنی، هر خیری به دست توست، یقیناً تو بر هر کاری توانایی، افزود: اگرچه در آغاز جنگ با مشکلات فراوانی در داخل کشور مواجه بودیم، اما با رشادت جوانان این پیروزی را رقم زدیم.

سعادتمند با بیان اینکه جهادگران از همه رزمندگان جلوتر بودند، اظهار کرد: هرگاه قصد عملیات داشتیم ابتدا این جهادگران بودند که باید در چند متری دشمن خاک‌ریز می‌زدند.

وی دفاع مقدس را یادگار مقاومت جوانان و مردم ایران دانست و گفت: در این جنگ برکات زیادی نصیب کشور شد که خودکفایی در تجهیزات نظامی از آن جمله بود. متأسفانه بسیاری در تلاش هستند با ایجاد شبهه در بین جوانان آنان را نسبت به دستاوردهای انقلاب بی‌تفاوت کنند.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به تهدیدات نظامی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: برای دفاع از کشور خود از هیچ‌کسی اجازه نخواهیم گرفت.

در این مراسم محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به خصوص سنگرسازان بی‌سنگر، گفت: همه ما باید بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و شرمنده خون این عزیزان نباشیم.

وی افزود: بدون شک برپایی یادواره شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در بین نسل جوان خواهد شد.

در پایان مراسم از نمایشگاه عکس جاودانه‌ها نیز بازدید شد.

انتهای پیام
captcha